Aldfaer loopt vast

• Wim Verweij
Lees meer

Re: Aldfaer loopt vast

24 jan 2019 18:22 - 24 jan 2019 18:23
Ook ik heb sinds gisterenavond vergelijkbare problemen. Na regulier afsluiten startte de stamboom bij heropenen van het programma niet spontaan op. Het selecteren van een aldfaer bestand gaf vervolgens foutmeldingen. Of de opdracht om een map te verwijderen. Na verwijdering blijft echter een foutmelding verschijnen. Ook het terughalen van een veiligheidskopie biedt geen soelaas: bij het openen daarvan ook foutmeldingen.

Tekst melding:
Bij het openen van de stamboom is de volgende fout opgetreden:

Bestand C:\Users\Wim Verweij\Documents\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_Van veiligheidskopie 190123\Van veiligheidskopie 190123_gri.alf is niet aanwezig

Aldfaer probeert deze fout te herstellen.

Tekst daarop volgende melding:
Aldfaer heeft de fout helaas niet kunnen herstellen.
Verwijder de verborgen map "C:\Users\Wim Verweij\Documents\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_Van veiligheidskopie 190123" en open de stamboom dan opnieuw, of zet een recente veiligheidskopie terug.

Kan iemand met uit deze situatie helpen? Bij voorbaat dank!
Laatst bewerkt 24 jan 2019 18:23 door Wim Verweij.

Lees meer

24 jan 2019 21:09
Wim,
ga naar Bestand > Zoek Aldfaer bestanden en vink stambomen, Aldfaer-programma en bveiligheidskopieën aan. Indien u met een externe schijf of usb werkt deze ook aanvinken. Maak een schermafdruk van het resultaatvenster waarop de naam, versie en map volledig te zien is en stuur deze op als bijlage.

• Wim Verweij
Lees meer

24 jan 2019 21:28 - 24 jan 2019 21:49
Zie de bijlage - is dit wat gevraagd wordt?

Bijlagen:

Laatst bewerkt 24 jan 2019 21:49 door Wim Verweij.

Lees meer

25 jan 2019 00:08
Wim,
U gebruikt OneDrive waarop stamboombestanden bewaard worden. Dit is niet aanbevolen. Waarschijnlijk de oorzaak van een beschadigd bestand. Zoek de meest recenste veiligheidskopie en tracht deze in te lezen. Lukt het niet, dan een oudere tot het lukt.
Ook herhaaldelijk openen van een veiligheidskopie i.p.v. automatisch openen door Aldfaer van de stamboom is niet de juiste methode. Hierdoor krijgen de bestanden te lange namen. Lees dit artikel hieromtrent.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Michel Buijs

Lees meer

25 jan 2019 11:10
Wim,
Klik op mijn naam in de linker kolom voor mijn e-mailadres en stuur mij eens een mail.

Lees meer

25 jan 2019 12:32
JayCee schreef : U gebruikt OneDrive waarop stamboombestanden bewaard worden. Dit is niet aanbevolen. Waarschijnlijk de oorzaak van een beschadigd bestand.
Beste JayCee,
Ik gebruik geen OneDrive en had dezelfde problemen. Zie eerdere berichten.
Ben nog steeds benieuwd naar een mogelijke oorzaak.

Lees meer

25 jan 2019 13:33
Michel,
Michel Buijs schreef : ...Ik gebruik geen OneDrive en had dezelfde problemen. Zie eerdere berichten.
Ben nog steeds benieuwd naar een mogelijke oorzaak.
"Waarschijnlijk" was misschien niet de juiste woordkeuze, "mogelijke oorzaak" was beter geweest.
Uw berichten had ik aandachtig gelezen. Als u via de zoekfunctie op deze forum met trefwoorden OneDrive, synchroon backup, stroomonderbreking, e.d. zoekt zal u kunnen vasttsellen dat deze acties een oorzaak kunnen zijn.

Gemaakt door Kunena