- Bedankjes 0
Aldaer 7.0, geen: opslag en veiligheidskopieën
- Jan B.M. Wind
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Aldaer 7.0, geen: opslag en veiligheidskopieën
26 jan 2019 14:42
Beste mensen/collega's.
Ik heb Aldfaer 7.0, rapportversie 7.0.0.5 en Windows 10. Aldfaer is geïnstalleerd op C:\Aldfaer en de stambomen zijn opgeslagen op C:\users\Jan Wind\Documents\Aldfaer enz. Na meldingen als 'abnormal program termination' was een hoop werk foetsie, maar dat is ondertussen weer gerepareerd. Na het verwijderen van het bestand Aldfaer.ini (Aldfaer.iniprogram) hoopte ik dat het probleem voorbij zou zijn, maar nu (en waarschijnlijk ook al eerder) krijg ik de melding 'unable te write to ...', zie s.v.p. de bijlage.
Wat er misschien mee samenhangt is het feit dat er slechts één veiligheidskopie wordt aangemaakt, terwijl de instelling 5 stuks is. Wel wordt deze ene geactualiseerd na mutaties.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
Met vriendelijke groet,
Jan Wind
Ik heb Aldfaer 7.0, rapportversie 7.0.0.5 en Windows 10. Aldfaer is geïnstalleerd op C:\Aldfaer en de stambomen zijn opgeslagen op C:\users\Jan Wind\Documents\Aldfaer enz. Na meldingen als 'abnormal program termination' was een hoop werk foetsie, maar dat is ondertussen weer gerepareerd. Na het verwijderen van het bestand Aldfaer.ini (Aldfaer.iniprogram) hoopte ik dat het probleem voorbij zou zijn, maar nu (en waarschijnlijk ook al eerder) krijg ik de melding 'unable te write to ...', zie s.v.p. de bijlage.
Wat er misschien mee samenhangt is het feit dat er slechts één veiligheidskopie wordt aangemaakt, terwijl de instelling 5 stuks is. Wel wordt deze ene geactualiseerd na mutaties.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
Met vriendelijke groet,
Jan Wind
- Ruud de Ruiter
-
Re: Aldaer 7.0, geen: opslag en veiligheidskopieën
26 jan 2019 14:49
Jan,
Er is geen bijlage
Aldfaer.iniprogram heeft hier geen invloed op. Dit houdt alleen de plaats en posities van de diverse Aldfaer vensters vast.
unable to write: is een systeem melding en houdt in dat ingevolge uw systeem instellingen bepaalde acties niet uitgevoerd kunnen worden. Dit is waarschijnlijk het gevolg van "Controlled Folder Access" geactiveerd te hebben en de betreffende applicatie niet als toegestaan heeft gedefinieerd.
Aantal V-kopie. 5 is veel te laag. Vanwege een probleem in versie 7.0 zet dit op 100
Er is geen bijlage
Aldfaer.iniprogram heeft hier geen invloed op. Dit houdt alleen de plaats en posities van de diverse Aldfaer vensters vast.
unable to write: is een systeem melding en houdt in dat ingevolge uw systeem instellingen bepaalde acties niet uitgevoerd kunnen worden. Dit is waarschijnlijk het gevolg van "Controlled Folder Access" geactiveerd te hebben en de betreffende applicatie niet als toegestaan heeft gedefinieerd.
Aantal V-kopie. 5 is veel te laag. Vanwege een probleem in versie 7.0 zet dit op 100
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
26 jan 2019 14:50
Jan,
De bijlage is niet meegekomen. Het verwijderen van Aldfaer.ini is toch met gesloten Aldfaer gebeurt?
Wegens een fout in de huidige versie stel veiligheidskopieën op min 50 in afwachting van de nieuwe versie Aldfaer.
De bijlage is niet meegekomen. Het verwijderen van Aldfaer.ini is toch met gesloten Aldfaer gebeurt?
Wegens een fout in de huidige versie stel veiligheidskopieën op min 50 in afwachting van de nieuwe versie Aldfaer.
- Ruud de Ruiter
-
26 jan 2019 14:51
aanvulling:
zie www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20en%20Antivirus.pdf voor controlled folder access
zie www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20en%20Antivirus.pdf voor controlled folder access
- Jan B.M. Wind
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
26 jan 2019 14:55
Hartelijk dank, hoewel 'Controlled Folder Access' me niets zegt. Het aantal zet ik op 100. De bijlage probeer ik nog eens bij te voegen. Groet, Jan
- Jan B.M. Wind
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
26 jan 2019 14:58- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
26 jan 2019 15:10
U kunt ook zoeken naar Aldfaer.ini via Bestand > Zoek Aldfaer-bestanden met alleen Aldfaer programma's aanvinken. Dit bestand moet zich in C:Aldfaer bevinden, zo niet verschuiven naar deze locatie.
- Jan B.M. Wind
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
26 jan 2019 15:14
Hartelijk dank. Ik heb Aldfaer.ini gemakkelijk gevonden, maar daarin schijnt het probleem dus niet te zitten.
- Jan B.M. Wind
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
26 jan 2019 16:43
Ruud,
ik heb je link ' www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20en%20Antivirus.pdf voor controlled folder access' gevolgd en kom uit bij het scherm van de bijlage. Maar daarin vind ik 'Instellingen voor virus- en bedreigingsbeveiliging' niet. Ik zie niet hoe ik naar beneden kan slepen. Hoe kan ik verder komen?
Jan
ik heb je link ' www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20en%20Antivirus.pdf voor controlled folder access' gevolgd en kom uit bij het scherm van de bijlage. Maar daarin vind ik 'Instellingen voor virus- en bedreigingsbeveiliging' niet. Ik zie niet hoe ik naar beneden kan slepen. Hoe kan ik verder komen?
Jan
- Ruud de Ruiter
-
26 jan 2019 17:41
Jan,
U heeft dus een dubbele anti-virus. De betaalde Norton EN de gratis Windows Defender
Voor Norton kan ik u niet helpen maar open dat en kijk verder
De Windows Defender is volgens dit scherm niet actief
U heeft dus een dubbele anti-virus. De betaalde Norton EN de gratis Windows Defender
Voor Norton kan ik u niet helpen maar open dat en kijk verder
De Windows Defender is volgens dit scherm niet actief
- Jan B.M. Wind
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
26 jan 2019 18:37
Bedankt Ruud! Zoiets moest het wel zijn, dacht ik al. Ik ga er maar eens verder induiken.