- Bedankjes 0
Aldfaer.ini
- Annemiek Langelaar
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Aldfaer.ini
23 mrt 2019 15:56
Na een paar maanden wat minder actief te zijn geweest met Aldfaer, heb ik onlangs de laatste update geïnstalleerd.
- Tot mijn verbazing bleken mijn instellingen te zijn verdwenen?!
- Voor de schijfletter en pad staat nu: al2019.ini, dat was altijd Aldfaer.ini
- kan ik dit in oude staat terugbrengen?
b.v.d.
Annemiek
- Tot mijn verbazing bleken mijn instellingen te zijn verdwenen?!
- Voor de schijfletter en pad staat nu: al2019.ini, dat was altijd Aldfaer.ini
- kan ik dit in oude staat terugbrengen?
b.v.d.
Annemiek
- Ruud de Ruiter
-
Re: Aldfaer.ini
23 mrt 2019 17:28
Dag Annemiek,
Ik vermoed dat door één of andere handeling de naam van het Aldfaer.ini bestand gewijzigd is.
Sluit Aldfaer en zet dat eens terug naar Aldfaer.ini. Daarna start Aldfaer
Ik vermoed dat door één of andere handeling de naam van het Aldfaer.ini bestand gewijzigd is.
Sluit Aldfaer en zet dat eens terug naar Aldfaer.ini. Daarna start Aldfaer
- Annemiek Langelaar
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
23 mrt 2019 20:05
Dank Ruud, beide .ini’s stonden bij de bestanden. Daarom had ik al2019.ini al verwijderd in de hoop dat het dan goed zou gaan. Maar helaas: bij het opnieuw opstarten gisteren was al2019 weer actief?!?!
- Ruud de Ruiter
-
- Annemiek Langelaar
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
23 mrt 2019 21:35
[al2019] J:\Aldfaer\Aldfaer bestanden\Kwartier Annemiek...
De J-schijf is mijn portable harddisk waar het Aldfaerprogramma incl.alle materiaal e.d. op staat. Werkte altijd prima overal. De ‘J’ is gekoppeld aan de schijf zodat ik op elke computer dezelfde letter heb.
De J-schijf is mijn portable harddisk waar het Aldfaerprogramma incl.alle materiaal e.d. op staat. Werkte altijd prima overal. De ‘J’ is gekoppeld aan de schijf zodat ik op elke computer dezelfde letter heb.
- Paul Kallenberg
23 mrt 2019 21:36 - 23 mrt 2019 21:37
Annemiek,
Vanaf versie 7 van Aldfaer is het mogelijk te wisselen tussen verschillende instellingen, de term daarvoor is profielen. Zo'n profiel wordt opgeslagen in een bestand <profielnaam>.ini. Standaard is er één profiel, genaamd Aldfaer, dat wordt opgeslagen in het bestand Aldfaer.ini.
Vermoedelijk heb je een keer een tweede profiel aangemaakt met de naam al2019. Je doet dit door te gaan naar Extra ->Instellingen en dan te klikken op Opslaan als...
Als je meer dan één profiel hebt, verschijnt er een pijltje omlaag naast het instellingen-icoontje op de iconenbalk. Als je op dat pijltje klikt verschijnen de aanwezige profielen, waarbij een vinkje staat voor het actieve profiel. Als dit al2019 is, klik dan op Profiel verwijderen, dan zou daarna het standaard-profiel weer actief moeten zijn en is het bestand al2019.ini verdwenen.
Paul
Vanaf versie 7 van Aldfaer is het mogelijk te wisselen tussen verschillende instellingen, de term daarvoor is profielen. Zo'n profiel wordt opgeslagen in een bestand <profielnaam>.ini. Standaard is er één profiel, genaamd Aldfaer, dat wordt opgeslagen in het bestand Aldfaer.ini.
Vermoedelijk heb je een keer een tweede profiel aangemaakt met de naam al2019. Je doet dit door te gaan naar Extra ->Instellingen en dan te klikken op Opslaan als...
Als je meer dan één profiel hebt, verschijnt er een pijltje omlaag naast het instellingen-icoontje op de iconenbalk. Als je op dat pijltje klikt verschijnen de aanwezige profielen, waarbij een vinkje staat voor het actieve profiel. Als dit al2019 is, klik dan op Profiel verwijderen, dan zou daarna het standaard-profiel weer actief moeten zijn en is het bestand al2019.ini verdwenen.
Paul
Laatst bewerkt 23 mrt 2019 21:37 door Paul Kallenberg.