- Bedankjes 0
zeer trage werking na nieuwe verie
- Anton Stomphorst
- Auteur
Lees minder
Lees meer
zeer trage werking na nieuwe verie
08 apr 2019 08:01
Na de laatste nieuwe versies (7.2) wordt ik opnieuw geconfronteerd met een rood kruis en de melding reageert niet.
Zelfs bij een muisklik komt deze melding en kan soms wel 5 minuten duren. Vorig jaar hetzelfde probleem gehad, maar is toen keurig opgelost
Zelfs bij een muisklik komt deze melding en kan soms wel 5 minuten duren. Vorig jaar hetzelfde probleem gehad, maar is toen keurig opgelost
- Han Kortekaas
-
Re: zeer trage werking na nieuwe verie
08 apr 2019 09:20
De traagheid van 7.2 is door een aantal mensen met zeer grote bestanden bevestigd dat e.e.a. is opgelost. Graag hoor ik van u op welk Windows versie u werkt, de grootte van uw bestand en of u wel eens bestandcontrole en -reparatie heeft gedraaid.
- Anton Stomphorst
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
08 apr 2019 14:48
werk met windows 10, aantal personen 120.000. Regelmatig een bestandscontrole en reparatie toegepast.
- Han Kortekaas
-
08 apr 2019 15:56
Staat het stamboombestand op de C:\ schijf ?
- Anton Stomphorst
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
08 apr 2019 16:52
aldfaer is op de C schijf geinstalleerd.
- Han Kortekaas
-
08 apr 2019 17:30
Anton,
dan weet ik het niet zo direkt, want het hebben van zeer veel Groepen zou ook opgelost moeten zijn. Zijn die Groepen, eigenlijk wel allemaal ververst?
Ik denk ook aan omgevingsfactoren zoals virusbeschermer, defragmentatie van een vollopende schijf, eventueel OneDrive
dan weet ik het niet zo direkt, want het hebben van zeer veel Groepen zou ook opgelost moeten zijn. Zijn die Groepen, eigenlijk wel allemaal ververst?
Ik denk ook aan omgevingsfactoren zoals virusbeschermer, defragmentatie van een vollopende schijf, eventueel OneDrive
- Frank
-
08 apr 2019 18:56 - 08 apr 2019 18:57
Hallo Anton,
Vraag is wat voor bewerking was u aan het doen?
En hoe groot is het intern geheugen van uw computer ?
Vraag is wat voor bewerking was u aan het doen?
En hoe groot is het intern geheugen van uw computer ?
Laatst bewerkt 08 apr 2019 18:57 door Frank .
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
08 apr 2019 19:02Toch niet C:\Program Files?Anton Stomphorst schreef : aldfaer is op de C schijf geinstalleerd.
- Anton Stomphorst
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
08 apr 2019 19:05
Vorig jaar heb ik op jullie advies alle groepen verwijdert en geen nieuwe groepen meer aangemaakt.
daarna ging het feilloos. Ik ben bezig om ontbrekende gegevens/personen in te voeren. Als ik een persoon in de personenlijst selecteer gaat het al fout. Overigens scrolt deze lijs niet meer automatisch op, alleen als ik een bewerking doe dan schuift de lijst op. Het geheugen van de pc is meer dan voldoende.
daarna ging het feilloos. Ik ben bezig om ontbrekende gegevens/personen in te voeren. Als ik een persoon in de personenlijst selecteer gaat het al fout. Overigens scrolt deze lijs niet meer automatisch op, alleen als ik een bewerking doe dan schuift de lijst op. Het geheugen van de pc is meer dan voldoende.
- Han Kortekaas
-
08 apr 2019 20:09
Anton,
kunt u eens proberen om de twee ini bestandjes (C:\Aldfaer\aldfaer.ini en C:\aldfaer.iniprogram) op de locatie C:\Aldfaer de naam te wijzigen als Aldfaer gesloten is. Daarna Aldfaer openen, waarna u wel de Instellingen moet nalopen en de stamboom openen via bestand -> Zoek Aldfaer bestanden.
kunt u eens proberen om de twee ini bestandjes (C:\Aldfaer\aldfaer.ini en C:\aldfaer.iniprogram) op de locatie C:\Aldfaer de naam te wijzigen als Aldfaer gesloten is. Daarna Aldfaer openen, waarna u wel de Instellingen moet nalopen en de stamboom openen via bestand -> Zoek Aldfaer bestanden.
- Anton Stomphorst
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
09 apr 2019 13:47
Han,
ik heb het uitgevoerd maar het helpt helaas niet
ik heb het uitgevoerd maar het helpt helaas niet
- Anton Stomphorst
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
09 apr 2019 13:53
na de naamswijziging van de 2 bestanden lopen de tabbladen persoon, geboorte en overlijden niet meer automatisch mee met de linker velden