- Bedankjes 0
bestanden
- Henk Schra
- Auteur
Lees minder
Lees meer
bestanden
26 apr 2019 14:22
Ik ben vanuit Aldfaer bezig met een aantal stambomen die ik uiteraard steeds een andere naam geef of als het de zelfde naam betreft voeg ik er een Romeins cijfer aan toe. Nu ben ik sinds kort een aantal van deze bestanden kwijt en kan ze op geen enkele wijze terug vinden. In de tussenliggende tijd is er wel een nieuwe versie van Aldfaer geinstalleerd. Kan dit er mee te maken hebben en hoe krijg ik deze bestanden terug?
M.vr.gr. Henk Schra
P.S.: Ik werk met windows 10
M.vr.gr. Henk Schra
P.S.: Ik werk met windows 10
- Ruud de Ruiter
-
- Afwezig
Re: bestanden
26 apr 2019 14:50 - 26 apr 2019 14:52
Start Aldfaer en doe Bestand > Zoek Aldfaer bestanden
Zet alle vinken aan, start en wacht tot klaar, je hebt dan een lijst van alle Programma, Data bestanden en v-kopies op je systeem en waar ze staan
Maar... je doet wel een beetje moeilijk. Automatische v-kopie avtiveren is eenvoudiger en gewoon met je zelfde bestand zonder naam/nummer wijziging doorwerken
Zet alle vinken aan, start en wacht tot klaar, je hebt dan een lijst van alle Programma, Data bestanden en v-kopies op je systeem en waar ze staan
Maar... je doet wel een beetje moeilijk. Automatische v-kopie avtiveren is eenvoudiger en gewoon met je zelfde bestand zonder naam/nummer wijziging doorwerken
Laatst bewerkt 26 apr 2019 14:52 door Ruud de Ruiter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Henk Schra
- Henk Schra
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
- Han Kortekaas
-
26 apr 2019 15:52
Henk,
u heeft al eerder problemen gehad met het onderhouden van meerdere stambomen. Het is niet echt aan te bevelen om meerdere stambomen te hebben; het kan makkelijk allemaal in een bestand.
u heeft al eerder problemen gehad met het onderhouden van meerdere stambomen. Het is niet echt aan te bevelen om meerdere stambomen te hebben; het kan makkelijk allemaal in een bestand.
- Henk Schra
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
26 apr 2019 18:52
Hoe doe je dat dan als ik een nieuwe tak van een geslacht wil opzetten?
- Henk Schra
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: Bestanden koppelen
26 apr 2019 18:59
Hoe kun je 2 gemaakte bestanden van 1 naam aan elkaar koppelen zodat de resultaten van beide bestanden in elkaar overvloeien als blijkt dat er uiteindelijk toch een connectie tussen die 2 bestaat, zonder dat weer helemaal in te moeten kloppen.
M.vr.gr. Henk
M.vr.gr. Henk
- Han Kortekaas
-
27 apr 2019 00:43
Blijkbaar heeft u een opzet dat u vele stambomen heeft van dezelfde familienaam en plots is het dan zo dat een persoon in meerdere stambomen voorkomt. Door verschillende stamboombestanden te maken maakt u het zich ontzettend moeilijk.
U kunt een stamboom overhevelen naar een andere door een gedcom export te maken van het ene bestand en in te lezen in het andere. Daar zullen wel dubbelen in ontstaan maar dat is niet onoverkomelijk omdat met Controleer gegevens en verschillende sjablonen dubbelen ontdekt kunnen worden.
Juist door alles samen te voegen in een bestand verkrijgt u een beter overzicht en is het bestandsbeheer eenmalig.
Een nieuwe tak van een geslacht kunt u gewoon in datzelfde bestand beginnen door een persoon toe te voegen en relaties daar aan te koppelen.
In de Bonusrapporten zitten een sjablonen waarmee u van alle takken die in het bestand voorkomen zowel een verkort als uitgebreid parenteel kan maken.
U kunt een stamboom overhevelen naar een andere door een gedcom export te maken van het ene bestand en in te lezen in het andere. Daar zullen wel dubbelen in ontstaan maar dat is niet onoverkomelijk omdat met Controleer gegevens en verschillende sjablonen dubbelen ontdekt kunnen worden.
Juist door alles samen te voegen in een bestand verkrijgt u een beter overzicht en is het bestandsbeheer eenmalig.
Een nieuwe tak van een geslacht kunt u gewoon in datzelfde bestand beginnen door een persoon toe te voegen en relaties daar aan te koppelen.
In de Bonusrapporten zitten een sjablonen waarmee u van alle takken die in het bestand voorkomen zowel een verkort als uitgebreid parenteel kan maken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Henk Schra
- Henk Schra
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: Bestanden koppelen
29 apr 2019 13:16
Dank voor het advies maar ik krijg het nog niet voor elkaar. Als ik naar gedcom export ga dan komt er een menu waarin een balk staat met het te exporteren bestand. Wat moet ik invullen in de lege balk eronder?