Kan Aldfaer bestand niet openen met versie 7.2

• Maarten Verijdt
  • Auteur
Lees meer

Kan Aldfaer bestand niet openen met versie 7.2

26 apr 2019 19:24 - 26 apr 2019 19:25
Wanneer ik een .aldf bestand wil openen dat ik al een aantal jaar geleden gemaakt heb krijg ik de volgende melding:

Dit bestand wordt niet herkend als een Aldfaer-bestand. Zet een recente veiligheidskopie terug.

In het log bestand (bijlage: stamboom.txt) las ik terug dat ik met een aantal oudere versies het bestand heb gecreerd.

inmiddels heb ik geprobeerd om het bestand te openen met de volgende versies:
- 3.3.2
- 4.2
- 6.1
- 7.2

in al deze versies krijg ik foutmeldingen, dan moet ik een GEDCOM bestand importeren, dan moet het geconverteerd worden met versie 3.3.2. zo is er iedere keer iets, en kan ik het bestand niet openen.
hoe nu verder, heeft er iemand een idee? of zal ik dit doorspelen naar het development team?

Bijlagen:

Laatst bewerkt 26 apr 2019 19:25 door Maarten Verijdt.

Lees meer

Re: Kan Aldfaer bestand niet openen met versie 7.2

27 apr 2019 00:56 - 27 apr 2019 00:58
Aan de hand van het log denk ik dat er twee problemen spelen t.w. dat ik twijfel of Aldfaer geïnstalleerd staat op C:\Aldfaer , ik denk dat die (ook of resten van?) voorkomt in C:\program files hetwelk niet mag.

Ik herken het logbestand niet direct; lijkt een verzameling van missers.

Als u wilt kunt u het bestand (en eventuele veiligheidskopieën naar mij sturen; klik op mijn naam aan de linkerzijde voor het e-mauladres.
Laatst bewerkt 27 apr 2019 00:58 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Maarten Verijdt

• Maarten Verijdt
  • Auteur
Lees meer

Re: Kan Aldfaer bestand niet openen met versie 7.2

27 apr 2019 17:47
Bedankt voor je info, ik heb het probleem op kunnen lossen.

Het programma verwijderd van de computer en daarna alle mappen (C:\Aldfaer , C:\Program Files\Aldfaer en de Aldfaer map in mijn documenten)
Het programma vervolgens opnieuw geinstalleerd

Ditmaal heb ik het gebackupte stamboom.adlf bestand direct opgeslagen in de stambomen map in mijn documenten\aldfaer

Nu ik opnieuw opende ging het programma eindelijk aan de slag, alles werd geconverteerd naar de nieuwe indeling.

Mocht iemand ooit tegen het zelfde (soort) probleem aan lopen, kan hij/zij deze oplossing proberen.

Gemaakt door Kunena