- Bedankjes 0
Achtergrond kleur aanpassen
- Francke
Lees minder
Lees meer
- Wim Ruiterkamp
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 6
Re: Achtergrond kleur aanpassen
02 mei 2019 13:59
Ruud,
Het wordt voor mij een wat verwarde discussie over Aldfaer en Windows.
Alles wat ik doe is aanpassingen binnen de Aldfaer Instellingen. Het gaat goed als ik 2 aangepaste kleuren aanmaak (zie Bijlage). Ik kan dat controleren door Man of Vrouw aan te klikken.
Op het moment dat ik dit in Aldfaer Instellingen wil vastleggen via Opslaan zijn, als ik opnieuw Instellingen aanklik, de aangepaste kleuren verdwenen. Dat ze er ergens nog wel zijn kan ik nergens in Instellingen zien.
Het wordt voor mij een wat verwarde discussie over Aldfaer en Windows.
Alles wat ik doe is aanpassingen binnen de Aldfaer Instellingen. Het gaat goed als ik 2 aangepaste kleuren aanmaak (zie Bijlage). Ik kan dat controleren door Man of Vrouw aan te klikken.
Op het moment dat ik dit in Aldfaer Instellingen wil vastleggen via Opslaan zijn, als ik opnieuw Instellingen aanklik, de aangepaste kleuren verdwenen. Dat ze er ergens nog wel zijn kan ik nergens in Instellingen zien.
- Evert
02 mei 2019 14:36
Wim,
Het onderwerp is eerder wel eens ter sprake geweest en volgens mij was het toen een enorme spraakverwarring.
Ik heb 2 kleuren aangegeven.
1 voor de man en 1 voor de vrouw.
Het maakt niet uit af dat aangepaste of aangegeven kleuren zijn.
As ik op man druk zie ik de betreffende kleur met een ononderbroken -dus niet gestippeld- kader er om heen.
Hetzelfde voor de vrouw-kleur.
Nu kies ik bij de man een andere kleur, OK, Opslaan en de wijziging is in bijv een kwartierstaat zichtbaar.
Terug naar de kleurinstellingen staat het kader om de nieuwe kleur.
En daar blijft het staan tot ik het weer verander.
Evert.
Het onderwerp is eerder wel eens ter sprake geweest en volgens mij was het toen een enorme spraakverwarring.
Ik heb 2 kleuren aangegeven.
1 voor de man en 1 voor de vrouw.
Het maakt niet uit af dat aangepaste of aangegeven kleuren zijn.
As ik op man druk zie ik de betreffende kleur met een ononderbroken -dus niet gestippeld- kader er om heen.
Hetzelfde voor de vrouw-kleur.
Nu kies ik bij de man een andere kleur, OK, Opslaan en de wijziging is in bijv een kwartierstaat zichtbaar.
Terug naar de kleurinstellingen staat het kader om de nieuwe kleur.
En daar blijft het staan tot ik het weer verander.
Evert.
- Wim Ruiterkamp
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 6
02 mei 2019 15:37 - 02 mei 2019 15:37
Dag Evert,
Bedankt voor je aanvulling.
Zo zou het moeten zijn en zo was het in mijn herinnering ook.
Bij mij zijn de nieuwe Instellingen na Opslaan niet meer zichtbaar (alhoewel ze er nog steeds zijn) en dat was de reden om mijn "Aldfaer probleem" te melden aan de Helpdesk.
Bedankt voor je aanvulling.
Zo zou het moeten zijn en zo was het in mijn herinnering ook.
Bij mij zijn de nieuwe Instellingen na Opslaan niet meer zichtbaar (alhoewel ze er nog steeds zijn) en dat was de reden om mijn "Aldfaer probleem" te melden aan de Helpdesk.
Laatst bewerkt 02 mei 2019 15:37 door Wim Ruiterkamp.
- Evert
02 mei 2019 16:20
Hallo Wim,
Als ik naar je kleurenplaatje kijk zou ik zeggen dat er, hoewel moeilijk te zien, een kadertje rond de 3e (van links) aangepaste kleur staat.
Dat zou dus voor 1 van de 3 mogelijkheden m-v-m/v je keuze moeten zijn.
Evert.
Als ik naar je kleurenplaatje kijk zou ik zeggen dat er, hoewel moeilijk te zien, een kadertje rond de 3e (van links) aangepaste kleur staat.
Dat zou dus voor 1 van de 3 mogelijkheden m-v-m/v je keuze moeten zijn.
Evert.
- Wim Ruiterkamp
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 6
02 mei 2019 17:03
Dag Evert,
Je conclusie is juist. Deze schermopnamen is gemaakt voor ik Opslaan aanklikte. Daarna zijn de extra aangepaste kleuren verdwenen.
Je conclusie is juist. Deze schermopnamen is gemaakt voor ik Opslaan aanklikte. Daarna zijn de extra aangepaste kleuren verdwenen.
- Ruud de Ruiter
-
- Afwezig
02 mei 2019 17:19
Wim,
Het is al herhaaldelijk aangegeven dat het normaal is dat in het Windows venster na gebruik die aangepaste kleuren zijn verdwenen.
Deze zijn nu onder Grafisch > Man, Vrouw of M/V bewaard en worden zichtbaar zodra je een grafisch Parenteel of Kwartierstaat oproept EN dit is nooit anders geweest.
Het is al herhaaldelijk aangegeven dat het normaal is dat in het Windows venster na gebruik die aangepaste kleuren zijn verdwenen.
Deze zijn nu onder Grafisch > Man, Vrouw of M/V bewaard en worden zichtbaar zodra je een grafisch Parenteel of Kwartierstaat oproept EN dit is nooit anders geweest.
- Wim Ruiterkamp
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 6
02 mei 2019 17:45
Ruud,
Ik constateer een ander gedrag bij Evert dan bij mij.
Ik constateer een ander gedrag bij Evert dan bij mij.
- Han Kortekaas
-
02 mei 2019 17:57
Wim,
het is nog niet gevraagd maar welke versie Windows is in gebruik?
het is nog niet gevraagd maar welke versie Windows is in gebruik?
- Evert
02 mei 2019 18:10
Ik gebruik W10 (18.9/Home) en Alf. 7.2
Bij mij blijven de aangepaste kleuren, zoals altijd, gewoon staan.
Dat constateer ik ook uit de reactie van JayCee.
Maar er zijn kennelijk veel onduidelijke verschillen in deze, zoals eerder ook het geval was, zonder dat het duidelijk geworden is waar het probleem zat.
Dus stop ik met dit draadje.
Evert.
Bij mij blijven de aangepaste kleuren, zoals altijd, gewoon staan.
Dat constateer ik ook uit de reactie van JayCee.
Maar er zijn kennelijk veel onduidelijke verschillen in deze, zoals eerder ook het geval was, zonder dat het duidelijk geworden is waar het probleem zat.
Dus stop ik met dit draadje.
Evert.