bij opstarten

Lees meer

Re: bij opstarten

19 feb 2020 13:58 - 19 feb 2020 13:59
Paul,
Kreeg de melding opschonen na een start Aldfaer, 2 verschillende bestanden geopend, 2x opschonen melding wat al eerder (gisteren) gedaan was. MH inactief.
Opschonen wederom uitgevoerd. Beide bestanden en Aldfaer gesloten. Herstart en beide bestanden geopend, geen melding
Lijkt alsof tijd tussen afsluiten en weer opstarten een mogelijke factor is.
Laatst bewerkt 19 feb 2020 13:59 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

19 feb 2020 14:47
Ruud,

Kijk eens in de log-file, daar staan regels m.b.t. Bestandsherstel. Als de laatste regel van dat segment is

Bestandsherstel teksten: bestand <deelbestandsnaam>

en dat wordt niet gevolgd door een regel

Bestandsherstel <deelbestandsnaam>: geen pack, want <n> verwijderde records van de <m>

dan is dat deelbestand toe aan opschonen.

Paul

Lees meer

20 feb 2020 07:40 - 20 feb 2020 07:41
Paul,
laatste regel log file is heden morgen, zonder melding opschonen:
20.02.2020 07:27:04:29 versie 8.0[0x00004E3C] -> Bestandsherstel Aantekening: geen pack, want 0 verwijderde records van de 0

De functie Aantekeningen is niet gebruikt

Zodra een volgende opschonen melding komt voer ik dit niet uit en kijk dan in de log file
Laatst bewerkt 20 feb 2020 07:41 door Ruud de Ruiter.

• Gerard van den Eijkel
Lees meer

20 feb 2020 16:36
ik krijg ook steeds het advies bij opstarten om het bestand op te schonen uit te voeren na de update van de nieuwe versie . Ook na uitschakeling van gebruik online diensten en MH.
Na alleen online diensten uit te schakelen kreeg ik de foutboodschap:
Apllication error Einvalidoperation in module Aldfaer.exe at 00482DF3 cannot make a visible modul
na ook het vinkje bij MH weg te halen krijg ik deze foutboodschap niet meer maar nog steeds het advies na opstarten om het bestand op te schonen !

Lees meer

20 feb 2020 16:48
Gerard,

Heb je ook een keer daadwerkelijk het opschonen laten uitvoeren? Dat doe je door in de bovenste menuregel te klikken op Stamboom en dan Bestand opschonen. Daarna wachten tot dat klaar is, Aldfaer afsluiten en opnieuw starten. Dan zou het advies achterwege moeten blijven.

Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Gerard van den Eijkel

• Gerard van den Eijkel
Lees meer

20 feb 2020 20:09
Ik had dit al een paar keer gedaan Echter pas na het uitschakelen van de online diensten en MH nog niet Dus weer afgesloten en daarna opnieuw bestand opschonen uitvoeren heeft uiteindelijk toch geholpen
Paul bedankt

Lees meer

21 feb 2020 01:25
Zojuist een groep aangemaakt en ook direct verwijderd.
Bij volgende opstart het advies opschonen.
Opschonen gestart, logbestand geeft aan dat alleen het zojuist aangemaakte en verwijderde groep is verwijderd.
Lijkt erop dat voor iedere niet in gebruik zijnde tekst een opschoning gevraagd wordt.

Gemaakt door Kunena