Instellingen onthoudt pad tekst-rapporten niet

Lees meer

Instellingen onthoudt pad tekst-rapporten niet

19 nov 2021 20:56 - 19 nov 2021 21:06
Ik ben in contact met een gebruiker die Aldfaer in het Duits gebruikt. Deze vroeg of het mogelijk was om de iconen voor de tekstrapportage die na omschakelen naar Duits aan de NL-rapporten verbonden blijven, om te zetten naar Duitse rapporten. Volgens mij volstond het om de Instellingen als onderstaand aan te passen

C:\Users\ruudruit\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\Duitse rapporten\-Rapportages DE\Rapports Txt\Ahnentafel.asj
C:\Users\ruudruit\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\Duitse rapporten\-Rapportages DE\Rapports Txt\Personenkarte.asj
C:\Users\ruudruit\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\Duitse rapporten\-Rapportages DE\Rapports Txt\Nachkommen.asj

Deze instelling weggeschreven met bewaren als Duits. En ja dat werkt, maar toch niet…

Zolang je binnen die instelling blijft kan je via de iconen deze 3 Duitse rapporten oproepen. Hoewel… het gebeurde bij die gebruiker dat een foutmelding kwam dat het rapport niet gevonden kon worden. Een melding die zich bij mij niet voordeed. Bij mij kon ik steeds de Duitse rapporten oproepen. Echter…

Ga je nu terug naar de standaard Aldfaer instellingen door via het uitvalpijltje de Aldfaer versie op te roepen werken de iconen weer voor het oproepen van de NL-rapporten. Zo ver normaal. Roep je vervolgens via het uitvalpijltje de versie Duits op, verwacht je wederom de 3 Duitse rapporten te kunnen oproepen. Helaas, wat er gebeurt is dat de instellingen Duits zijn teruggezet naar de NL-rapporten

Is daar een mouw aan te passen?

NB. diverse afbeeldingen beschikbaar, inclusief de foutmelding

Oh ja, het kan via het uitvalpijltje rapporten, maar dat is niet echt gebruikersvriendelijk.
Laatst bewerkt 19 nov 2021 21:06 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

Re: Instellingen onthoudt pad tekst-rapporten niet

20 nov 2021 00:22
Is daar een mouw aan te passen?

Nee, dat werkt niet meer. Ik zet het op de lijst voor een volgende versie om het te herstellen.

Paul

Gemaakt door Kunena