- Bedankjes 0
Bronnen als file:///c:/mijndata/mijnmateriaal/mijnacte.jpg
- Gehring
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Bronnen als file:///c:/mijndata/mijnmateriaal/mijnacte.jpg
05 feb 2022 15:33
Ik gebruikte eerst een ander programma en ben pas begonnen met Aldfaer. Ik heb een vraag over de bronnen. Soms heb ik een acte als een webadres (http://) en kan ik deze bron toevoegen. In het andere geval heb ik alleen het webadres van het toegangspad en moet ik daar nog naar de juiste acte scrollen en is het handiger om een schermafdruk te maken. Die kan ik dan op een andere plek wél als bestand koppelen. Maar dat vind ik niet eenduidig. Ik zou het toch graag als bron willen koppelen. Ik heb het geprobeerd als locale uri met file:///c:/mijndata/mijnmateriaal/mijnacte.jpg en dat werkt helaas niet. Ik ben zelf programmeur en weet dat t eigenlijk een hele kleine ingreep is. Dus ik zou willen vragen of dat in een nieuwe versie niet als functionaliteit zou kunnen worden toegevoegd?
- Han Kortekaas
-
Re: Bronnen als file:///c:/mijndata/mijnmateriaal/mijnacte.jpg
05 feb 2022 15:38
Kijkt u eens in de documentatie hoe dat in zijn werk gaat; ga naar Stamboom Eigenschappen en druk op de F1 toets, dan kunt u lezen over de 'Verwijzingen'
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Gehring
- Paul Kallenberg
06 feb 2022 21:13 - 06 feb 2022 21:14
In de volgende versie zijn url's als file:///c:/mijndata/mijnmateriaal/mijnacte.<extensie> in bron- en notitievelden in rapporten aanklikbaar met doorverwijzing naar het betreffende bestand (jpg, pdf, doc etc.), net zoals dat nu al met www- of http-url's het geval is.
Paul
Paul
Laatst bewerkt 06 feb 2022 21:14 door Paul Kallenberg.
- Han Kortekaas
-
07 feb 2022 09:23
Indien u de rapportage extern brengt dan moge het duidelijk zijn dat deze link naar een local bestand niet werkt. Hoe het wel extern kan werken zie dan de andere linkmogelijkheden zoals beschreven in de documentatie -> Verwijzingen
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1056
07 feb 2022 13:18
Han,
Dat klopt voor de huidige situatie voor verwijzingen. Met referte naar het bericht van Paul, zal het dan ook nog toepasselijk zijn voor de nieuwe situatie?
Dat klopt voor de huidige situatie voor verwijzingen. Met referte naar het bericht van Paul, zal het dan ook nog toepasselijk zijn voor de nieuwe situatie?
- Gehring
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
26 mei 2022 18:49
Staat de nieuwste versie al gepland?