stambomen kwijt

• anneke kuipers
  • Auteur
Lees meer

stambomen kwijt

26 jun 2022 14:53
Goeiemiddag,

Werk met aldfaer 7.0 heb vier stambomen. Tot mijn grote frustatie heb ik er 3 verwijderd.
Heb via systeemherstel poging gedaan ze terug te halen. Niet gelukt.

Weet iemand misschien raad voor dit probleem.
Alvast bedankt voor reactie.

groet Anna

Lees meer

Re: stambomen kwijt

26 jun 2022 15:54
Beste Anneke,

Misschien staan ze nog in de prullenbak.
En anders de laatse veiligheidkopie inlezen en opslaan.

Je zult wel een goede reden hebben voor 4 stambomen.
Meestal is het handiger om maar met 1 bestand te werken en indien nodig een afsplitsing via groepen te maken.

Groet en succes,
Evert.

Lees meer

26 jun 2022 16:09
Inderdaad, vertel eens hoe je ze hebt verwijdert.
Systeemherstel is alleen voor het systeem te herstellen niet voor bestanden terug te krijgen.

• anneke kuipers
  • Auteur
Lees meer

26 jun 2022 16:46
Goeiemiddag,

Oei, oei, ik vrees het ergste.
Had alles op pdf gezet en wilde het afdrukken.

PDF verwijderd, alsmede verwijderd van tijdelijke bestanden (tpm?).
In een vlaag van onbedachtzaamheid is dit gebeurd.

Dank voor uw betrokkenheid.

groet
Anneke

Lees meer

26 jun 2022 17:03
Anneke,
het zoeken naar Aldfaer bestanden doe je door in het menu -> Bestand -> Zoeken naar Aldfaer bestanden te klikken en dan overal vinkjes te zetten. Dan wordt de PC afgezocht naar alle bestanden die er nog zijn en waar die staan.

Ik krijg de indruk dat u niet een aldfaer stamboombestand heeft verwijderd maar een niet geslaagde poging om een rapport om te zetten naar een *.pdf bestand en toen het *.tmp bestand ook maar heeft verwijderd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: anneke kuipers

• anneke kuipers
  • Auteur
Lees meer

26 jun 2022 20:56
Voor zover iedereen bedankt voor de reacties.
Het is zoals het is.

mvg,
Anneke

Lees meer

27 jun 2022 00:00
Vertel nu toch even wat je gedaan hebt ipv van te berusten dat alles weg is?
Heb je Han zijn tip al geprobeerd?
"het zoeken naar Aldfaer bestanden doe je door in het menu -> Bestand -> Zoeken naar Aldfaer bestanden te klikken en dan overal vinkjes te zetten. Dan wordt de PC afgezocht naar alle bestanden die er nog zijn en waar die staan."

• anneke kuipers
  • Auteur
Lees meer

27 jun 2022 11:30
Heb alle vinkjes ingeschakeld. Alles is doorzocht. Alleen oude bestanden komen tevoorschijn, van 2008 tm 2019,
Wat mijn bedoeling was, alle stambomen af te drukken. Dus pdf gemaakt, op bureaublad geplaatst, helaas verwijderd en tmp eveneens.
De ellende heeft plaatsgehad op 24 juni jl.
Zie echt geen oplossing.

dank voor het meedenken en helpen.
mvg,
Anneke

Lees meer

27 jun 2022 12:14
@Anneke

als u dit wenst kan ik even met u meekijken via TeamViewer. (Wat is TeamViewer) . Zo ja, klik op mijn naam en vervolgens op het zwart envelopje voor mijn emailadres en stuur mij een bericht om af te spreken.

Lees meer

27 jun 2022 14:54
Ook ik ben al mijn stambomen kwijt na de installatie van de nieuwe versie ????

Lees meer

27 jun 2022 15:10 - 27 jun 2022 15:21
U bent niet uw stambomen kwijt; door misschien op een andere locatie te installeren (of helemaal overnieuw) weet Aldfaer niet meer wat de laatste stamboom is. Ga naar menu -> Bestand -> Zoek Aldfaer bestanden, zet alle vinken en heropen uw stamboom.

Ik zie dat u in het verleden ook al eens dit bericht heeft gestuurd waar u destijds antwoord/vraag op heeft gehad. Toen werd ook gevraagd wat uw Instellingen waren; ook nu de vraag of u wel de standaard installatie gebruikt, dus de installatiemap op C:\Aldfaer en de overige onder \Documenten\Aldfaer
Laatst bewerkt 27 jun 2022 15:21 door Han Kortekaas.

Lees meer

06 jul 2022 12:17
Via Teamviewer opgelost. Mogelijke oorzaak, dubbele installatie met verschillende versies, gewijzigde stamboomnamen en niet standaardlocaties van de submappen.

Gemaakt door Kunena