- Bedankjes 0
Access violation in d2d1.dll
- Gert Uit den Bogaard
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Access violation in d2d1.dll
27 mrt 2023 12:19
Goedendag,
Ik heb in mijn database (2052 personen) bij 19 personen dat ik een "Access violation" krijg, gerelateerd aan "d2d1.dll" bij elke actie zodra deze persoon is geopend met de volgende instellingen.
Ik heb namelijk geconstateerd dat deze alleen komt als tab "Persoon" geselecteerd staat, het "Leeftijdsoverzicht" zichtbaar is en de "Maximum verwantschapsgraad" groter als de standaard 3 is ingesteld.
Bij elke muisklik die ik doe krijg ik de popup en moet ik OK drukken, totdat 1 van de 3 voornoemde punten niet meer geldig is.
Hoe kan ik dit probleem oplossen?
met vriendelijke groet,
Gert Uit den Bogaard
Ik heb in mijn database (2052 personen) bij 19 personen dat ik een "Access violation" krijg, gerelateerd aan "d2d1.dll" bij elke actie zodra deze persoon is geopend met de volgende instellingen.
Ik heb namelijk geconstateerd dat deze alleen komt als tab "Persoon" geselecteerd staat, het "Leeftijdsoverzicht" zichtbaar is en de "Maximum verwantschapsgraad" groter als de standaard 3 is ingesteld.
Bij elke muisklik die ik doe krijg ik de popup en moet ik OK drukken, totdat 1 van de 3 voornoemde punten niet meer geldig is.
Hoe kan ik dit probleem oplossen?
met vriendelijke groet,
Gert Uit den Bogaard
- Han Kortekaas
-
Re: Access violation in d2d1.dll
27 mrt 2023 13:35
Heeft u al Stamboom -> Controleer gegevens gedraaid?
Gebruikt u Groepen, zo ja kijk eens of er groepen bijgewerkt moeten worden.
Gebruikt u Groepen, zo ja kijk eens of er groepen bijgewerkt moeten worden.
- Gert Uit den Bogaard
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
27 mrt 2023 15:26
Controleer gegevens al regelmatig gedraaid, groepen zijn ook bijgewerkt.
m.v.g. Gert
m.v.g. Gert
- Han Kortekaas
-
28 mrt 2023 11:25
Gert, ik hou het even op een externe oorzaak. Om dat te controleren zou je het stamboombestand naar mij kunnen sturen met vermelding van de namen van die 19 personen of even een groep daarvan maken. Als bij mij de stamboom normaal reageert dan is er bij jou een externe oorzaak.
- Gert Uit den Bogaard
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
28 mrt 2023 13:22
Ik zal het straks naar je toezenden.
Wel al geconstateerd dat het ook op de pc van mijn zoon de zelfde problemen geeft.
Wel al geconstateerd dat het ook op de pc van mijn zoon de zelfde problemen geeft.
- Ruud de Ruiter
-
- Afwezig
28 mrt 2023 18:21
Gert,
Een kleine zoektocht geeft:
How to Fix d2d1.dll Errors in 3 Steps (Time to complete: ~5-15 minutes)
Step 1: Restore your PC back to the latest restore point, "snapshot", or backup image before error occurred. To begin System Restore (Windows XP, Vista, 7, 8, and 10): Hit the Windows Start button ...
Step 2: If recently installed Microsoft Office Access 2010 (or related software), uninstall then try reinstalling Microsoft Office Access 2010 software. ...
Step 3: Perform a Windows Update.
Een kleine zoektocht geeft:
How to Fix d2d1.dll Errors in 3 Steps (Time to complete: ~5-15 minutes)
Step 1: Restore your PC back to the latest restore point, "snapshot", or backup image before error occurred. To begin System Restore (Windows XP, Vista, 7, 8, and 10): Hit the Windows Start button ...
Step 2: If recently installed Microsoft Office Access 2010 (or related software), uninstall then try reinstalling Microsoft Office Access 2010 software. ...
Step 3: Perform a Windows Update.
- Han Kortekaas
-
- Ruud de Ruiter
-
- Afwezig
29 mrt 2023 08:28
d2d1.dll is een grafische functie. Kan het zijn dat bij de betreffende personen "niet toegestane" grafische bestanden gekoppeld zijn ?
- Paul Kallenberg
29 mrt 2023 16:02 - 29 mrt 2023 16:13
Gert,
Je hebt een wel heel bijzonder fout aan het licht gebracht. Het gaat mis als er in het leeftijdsoverzicht een naam op het scherm moet verschijnen waarin de lettercombinatie <j of <J voorkomt. Dat is bij jou bij diverse personen het geval. In de volgende versie is dit opgelost. Als je er nu geen last van wil hebben moet je de voor- en roepnamen waarin <j of <J voorkomt wijzigen, b.v. in {j of {J.
Paul
Je hebt een wel heel bijzonder fout aan het licht gebracht. Het gaat mis als er in het leeftijdsoverzicht een naam op het scherm moet verschijnen waarin de lettercombinatie <j of <J voorkomt. Dat is bij jou bij diverse personen het geval. In de volgende versie is dit opgelost. Als je er nu geen last van wil hebben moet je de voor- en roepnamen waarin <j of <J voorkomt wijzigen, b.v. in {j of {J.
Paul
Laatst bewerkt 29 mrt 2023 16:13 door Paul Kallenberg.