- Bedankjes 0
Aanpassen plaatsnaam in 'Onderhoud Plaats'
- Jan Geerts
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Aanpassen plaatsnaam in 'Onderhoud Plaats'
20 jun 2023 11:42
Ik ben bezig met plaatsnamen aan te passen; b.v. van 'Texel (NL)' naar 'Texel, Nederland'. Plaatsnaam wordt dan gewijzigd maar de index springt dan terug naar 'De Cocksdorp, Texel, Nederland'. Bij het aanpassen van 'Tricht (NL)' springt het terug naar 'Maastricht, Nederland'. Kan ik dat voorkomen door ergens iets in- of uit te schakelen of werkt het programma altijd zo.
Ik moet er wel bij vermelden dat is zeer blij ben met het gratis programma 'Aldfaer'.
Met vriendelijke groet, Jan Geerts
Ik moet er wel bij vermelden dat is zeer blij ben met het gratis programma 'Aldfaer'.
Met vriendelijke groet, Jan Geerts
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
Re: Aanpassen plaatsnaam in 'Onderhoud Plaats'
20 jun 2023 13:08
Wijziging moet gebeuren via menu Stamboom > Onderhoud. Klik in het veld dat gewijzigd moet worden. Ga naar Stamboom > Onderhous > Huidig veld en klik op menuknop Tekst wijzigen (3de van links) > wijzig en OK
- Ruud de Ruiter
-
20 jun 2023 13:24
Jan,
wat bedoelt u met "springt terug naar de index"
wat bedoelt u met "springt terug naar de index"
- Paul Kallenberg
20 jun 2023 17:29
Jan,
Heb je bij De Cocksdorp, Texel, Nederland aangegeven dat dit gesorteerd moet worden als Texel, Nederland? Dat zou het terugspringen verklaren: hij springt terug naar de eerste regel met als Sorteren-als-tekst Texel, Nederland en dat is dan De Cocksdorp, Texel, Nederland.
Paul
Heb je bij De Cocksdorp, Texel, Nederland aangegeven dat dit gesorteerd moet worden als Texel, Nederland? Dat zou het terugspringen verklaren: hij springt terug naar de eerste regel met als Sorteren-als-tekst Texel, Nederland en dat is dan De Cocksdorp, Texel, Nederland.
Paul
- Paul Kallenberg
20 jun 2023 19:08
Jan,
Mijn vorige antwoord is niet de verklaring. Wat er wel gebeurt is dat hij zoekt naar de eerste regel waarin de gewijzigde tekst voorkomt. In jouw geval is de gewijzigde tekst 'Texel, Nederland' en de eerste regel waarin dit voorkomt is 'De Cocksdorp, Texel, Nederland'. Naar die regel spring hij terug.
Evenzo springt hij na het wijzigen van de tekst 'Tricht (NL)' in 'Tricht, Nederland' naar de eerste tekst waarin Tricht, Nederland voorkomt en dat is Maastricht, Nederland.
Paul
Mijn vorige antwoord is niet de verklaring. Wat er wel gebeurt is dat hij zoekt naar de eerste regel waarin de gewijzigde tekst voorkomt. In jouw geval is de gewijzigde tekst 'Texel, Nederland' en de eerste regel waarin dit voorkomt is 'De Cocksdorp, Texel, Nederland'. Naar die regel spring hij terug.
Evenzo springt hij na het wijzigen van de tekst 'Tricht (NL)' in 'Tricht, Nederland' naar de eerste tekst waarin Tricht, Nederland voorkomt en dat is Maastricht, Nederland.
Paul