Access violation

Lees meer

Access violation

18 apr 2024 02:56
Ik heb plots een "Access violation" bericht als ik het programma opstart.
Als OK klikt sluit het programma met bericht "Abnormal program termination".

Bijlagen:

Lees meer

Re: Access violation

18 apr 2024 07:52 - 18 apr 2024 07:53
Probeer het volgende
1. Sluit de melding met het kruisje rechts boven
2. Als Aldfaer dan start, doe Bestand opschonen en Bestandscontrole en reparatie
3. Afhankelijk van het aantal mutaties herhaal 2 b.v. maandelijks
Laatst bewerkt 18 apr 2024 07:53 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

18 apr 2024 09:36
Ik vermoed dat de *.ini bestandjes corrupt zijn waardoor u Aldfaer niet meer gestart krijgt. Ga naar C:\Aldfaer en verwijder (of geef een andere naam)  Aldfaer.ini en Aldfaer.iniprogram
Start daarna Aldfaer en kijk eens of u veel groepen heeft die bijgewerkt moeten worden. Eventueel moet u de Extra > Instellingen > bestanden bijwerken als u een afwijkende installatie heeft. 
Daarna komt het advies om de stamboom op te schonen.
Bij het herstarten van Aldfaer worden automatisch de *ini bestandjes aangemaakt als die niet meer aanwezig zijn.

Lees meer

18 apr 2024 23:49
Dank u voor uw reacties.
Ik heb ondertussen via een backup een vorige versie terug kunnen opstarten.
Nu moet ik mijn laatste bewerkingen opnieuw uitvoeren.
Uw oplossing zal ik, als het nog eens voorvalt, proberen.

Nog een vraagje: als je het ini bestand verwijderd moeten dan alle instellingen opnieuw worden uitgevoerd?
Roel

Lees meer

19 apr 2024 08:26
nee... !

Lees meer

19 apr 2024 10:27
Als u een standaard installatie heeft gedaan en de twee ini bestandjes aldfaer.ini en aldfaer.iniprogram worden door de gebruiker verwijderd dan is Aldfaer in principe de instellingen van vensters, en historie van rapporten en geopende stambomen kwijt.

Bent u evenwel afgeweken van de standaard instellingen voor mappen dan zult u die moeten herstellen via Extra > Instellingen 

Gemaakt door Kunena