- Bedankjes 0
conversie van versie 6 naar nu - aktes in pdf niet zichtbaar (ook geen icoontje)
- ellen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
conversie van versie 6 naar nu
21 aug 2024 20:58
ik wil, na een lange pauze, Genea weer oppakken maar zit nog in versie 6.2 (of misschien 7?) van het programma. de uitleg over conversie (van 2020 De Ruiter) is niet (meer) bereikbaar. ik wil graag weten of m'n bestanden gaan werken met de laatste versie van het programma, of dat ik eerst "iets" moet doen, en zo ja, wat.
op voorhand dank voor de hulp!
op voorhand dank voor de hulp!
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
Re: conversie van versie 6 naar nu
21 aug 2024 21:35 - 21 aug 2024 21:46
Maak eerst een veiligheidskopie van de recentste stamboom. Daarna een 'Exporteer gedcom' met alle vinkjes in de instellingen en vervolgens de gedcom importeren in de laatste versie.
De Aldfaer versie staat onder Help > Informatie.
De Aldfaer versie staat onder Help > Informatie.
Laatst bewerkt 21 aug 2024 21:46 door JayCee.
- ellen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
22 aug 2024 07:16
dank voor de snelle reactie, ik ga het zo doen!
- ellen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: conversie van versie 6 naar nu - aktes in pdf niet zichtbaar (ook geen icoontje)
30 aug 2024 13:39
het is wel redelijk gelukt, geloof ik!
alleen krijg ik van mn materiaal wel de foto's in beeld, maar van de aktes die als PDF zijn opgeslagen helemaal niets, zelfs geen icoontje om ze te openen.
ik heb al wat zitten lezen op het Forum maar kom er helemaal niet meer uit...
hulp / tips welkom! alvast bedankt
alleen krijg ik van mn materiaal wel de foto's in beeld, maar van de aktes die als PDF zijn opgeslagen helemaal niets, zelfs geen icoontje om ze te openen.
ik heb al wat zitten lezen op het Forum maar kom er helemaal niet meer uit...
hulp / tips welkom! alvast bedankt
- Han Kortekaas
-
30 aug 2024 15:27
Draai eens Menu>Stamboom>Opschonen en daarna Stamboom>Bestandscontrole en -reparatie.
Ik neem aan dat de PDF's ook onderdeel uitmaken van de hoofdmap van het fotomateriaal (Stamboom>Eigenschappen)
Ik neem aan dat de PDF's ook onderdeel uitmaken van de hoofdmap van het fotomateriaal (Stamboom>Eigenschappen)
- ellen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: conversie van versie 6 naar nu - aktes in pdf niet zichtbaar (ook geen icoontje)
30 aug 2024 15:28
PS ik denk dat ik al m'n papieren materiaal opnieuw ga inscannen, maar dan naar JPG ipv PDF.
is even werk, maar dat heb ik alles ook weer even gezien.
is even werk, maar dat heb ik alles ook weer even gezien.
- Ruud de Ruiter
-
30 aug 2024 18:04 - 30 aug 2024 18:14
Voordat je aan een scan operatie begint.
1) Photoshop heeft een PDF import functie
2) Er bestaan PDF to JPG conversie programma's, b.v. Any PDF to JPG
3) Er zijn ook al dan niet gratis, on-line conversie mogelijkheden: PDF to JPG, PDF to PNG
Wat mogelijk niet gaat is een meerbladige PDF naar JPG om te zetten omdat JPG geen meerbladig bestand kan verwerken. Je zal dan een dergelijk bestand eerst blad voor blad naar een enkel blad PDF moeten printen en eerst dan blad voor blad omzetten naar JPG
Nadeel van omzetten is dat een PDF in principe een A4 pagina is en dus een JPG daardoor "groot" geheugen inneemt.
Geen icoontjes: logisch want het is onbekend welk "PDF programma" gebruikt is en mogelijk niet op je PC voorkomt
1) Photoshop heeft een PDF import functie
2) Er bestaan PDF to JPG conversie programma's, b.v. Any PDF to JPG
3) Er zijn ook al dan niet gratis, on-line conversie mogelijkheden: PDF to JPG, PDF to PNG
Wat mogelijk niet gaat is een meerbladige PDF naar JPG om te zetten omdat JPG geen meerbladig bestand kan verwerken. Je zal dan een dergelijk bestand eerst blad voor blad naar een enkel blad PDF moeten printen en eerst dan blad voor blad omzetten naar JPG
Nadeel van omzetten is dat een PDF in principe een A4 pagina is en dus een JPG daardoor "groot" geheugen inneemt.
Geen icoontjes: logisch want het is onbekend welk "PDF programma" gebruikt is en mogelijk niet op je PC voorkomt
Laatst bewerkt 30 aug 2024 18:14 door Ruud de Ruiter. Reden: tikfoutje
- ellen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
02 sep 2024 19:03
dank voor de reactie en de tips!
- ellen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
08 sep 2024 15:44
PS - ik weet nu weer waarom ik vroeger in versie 6.2 was blijven hangen..... daarin zijn de icoontjes van de PDF wel zichtbaar en gelijk aanklikbaar. blijf voorlopig nog maar even in die oude versie.
- Ruud de Ruiter
-
09 sep 2024 07:49 - 09 sep 2024 08:22
PDF werkt ook in de huidige versie
Bij het koppelen van een PDF dien je in het koppelvenster de optie "Alle Bestanden" te kiezen
Mischien is het zinvol de TXT, PDF, DOC, DOCX, XSL en XSLX formaten in de default lijst (JPG etc) op te nemen
Bij het koppelen van een PDF dien je in het koppelvenster de optie "Alle Bestanden" te kiezen
Mischien is het zinvol de TXT, PDF, DOC, DOCX, XSL en XSLX formaten in de default lijst (JPG etc) op te nemen
Laatst bewerkt 09 sep 2024 08:22 door Ruud de Ruiter. Reden: Default lijst