invoer gedcom

Lees meer

Re: invoer gedcom

29 aug 2024 10:59
Goede morgen Han.
In aldfaer moest ik plaatsnamen volledig invoeren,normaal deed aldfaer dit,simpele reactie aldfaer verwijderen en opnieuw installeren,dan gedcom inlezen,tot op heden nooit geen probleem.

Aart

Lees meer

Re: invoer gedcom

29 aug 2024 11:46 - 29 aug 2024 14:09
Mag ik dat classificeren als een ernstige gebruikers fout? 
Op een of andere manier is het ontgaan dat het automatisch aanvullen is uitgezet!!
Dat kun je makkelijk herstellen in Extra > 

Omdat je alleen maar een opmerking over plaatsnamen maakte zou het ook nog zo kunnen zijn dat automatisch aanvullen wél aan staat maar dat er geen automatische aanvulling plaats kan vinden omdat er twee teksten (plaatsnamen) nagenoeg gelijk zijn.
Misschien een toelichting hoe automatisch aanvullen werkt. Als de reeds ingevoerde plaatsnaam (1)'s Gravenhage en (2)'s Gravenzande is dan zul je om automatisch aanvullen bij ingave minimaal 's Gravenh moeten invoeren vóórdat Aldfaer het automatisch aanvult naar 's Gravenhage. De 'h' verschilt en bepaalt dus in dit voorbeeld dat het niet 's Gravenzande moet zijn.
Als je een plaatsnaam met 1 eindletter verschilt van de ander krijg je dus geen voorzetje.
Ik gebruik een truc om dit te omzeilen. Ik moet heel vaak 's Gravenhage invullen, dus veel toetsaanslagen. Nu vul ik domweg '25' in en als ik een rapport moet maken dan wijzig ik via Onderhoud>Plaatsnamen de 25 naar 's Gravenhage.

Hoe nu verder?
Ik hoop dat je met het Aldfaer verwijderen en opnieuw installeren ALLEEN maar het programma bedoelde en dat je derhalve stambomen en veiligheidskopieën nog hebt. Als je dus Aldfaer programma opent dan kun je Menu>Bestand>Zoek Aldfaer bestanden draaien. Zet alle vinken aan, zowel links als rechts waarna je een lijst krijgt van de bestanden. Het lijstje kun je vergroten, zo ook de kolommen verbreden.
Als er stambomen in staan kies dan de laatste datum; staan er geen stambomen klik dan op de laatste veiligheidskopie.

Laatst bewerkt 29 aug 2024 14:09 door Han Kortekaas. Reden: tweede deel na plaatje

Gemaakt door Kunena