Uitgesloten dubbelen

Lees meer

Uitgesloten dubbelen

13 sep 2024 14:08
Na controleer gegevens heb ik een aantal zgn dubbelen uitgesloten van controle.
Als ik, ook na opnieuw opstarten van Aldfaer, de lijst daarvan (nieuwe functie) oproep komt er een lege lijst:Persoon1Persoon2Gegenereerd met Aldfaer-versie 11.0 13-9-2024 14:00:52 door Evert Bras

Dat kan niet de bedoeling zijn.van deze functie.
Ze verschijnen wel bij contoleer gegevens inclusief uitgesloten personen.
Groet,
Evert.

Lees meer

Re: Uitgesloten dubbelen

13 sep 2024 16:03
Evert,

Uit de Help:

Via Stamboom --> Controleer gegevens kunnen mogelijk dubbele personen gevonden worden door het betreffende onderdeel in het venster "Controleren gegevens" aan te vinken. Het resultaatvenster is een lijst van mogelijk dubbele personen.
Door in dat resultaatvenster te dubbelklikken op een regel met twee potentiële dubbelen wordt een venster geopend waarin de samenvattingen staan van beide personen. Aan de hand daarvan kunt u bepalen of het daadwekelijk om dezelfde persoon gaat. Als dat zo is, dan kunt u desgewenst via de knop Naar samenvoegen het venster "Samenvoegen" openen. Als u de te behouden en de te verwijderen persoon wenst om te wisselen, dan kan dat via de knop Personen verwisselen.

Ook kan het gebeuren dat Stamboom --> Controleer gegevens twee personen als mogelijk dubbelen aanmerkt, terwijl dit in werkelijkheid niet zo is.
In dat geval kan via de knop Geen dubbelen dit paar worden uitgesloten van controle op dubbelen bij volgende aanroepen van Stamboom --> Controleer gegevens.

De lijst van uitgesloten dubbelen bevat de persoonsparen die op de in de laatste alinea hierboven beschreven manier zijn uitgesloten.

Paul 

Lees meer

13 sep 2024 16:15
Paul,

Dank voor je heldere uitleg.
Ik ga hier mee aan de slag.

Groet,
Evert.

Lees meer

13 sep 2024 19:16
Paul,

Het is even zoeken en proberen met de instellingen maar nu krijg ik de door je genoemde lijst waarop je kunt dubbelklikken voor het vervolgscherm en de keuze.
En daarna is dat op te roepen via uitgesloten dubbelen.

Dank,
Evert.

Gemaakt door Kunena