- Bedankjes 1
probleem na install versie 11
- Magdelyns L.H.
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
probleem na install versie 11
16 sep 2024 14:23
versie 11 is goed en zonder problemen geinstalleerd.
maar bij het sorteren van de namenlijst ( na collectieve wijziging van de achter van 3 varianten achternaam in 1 dezelfde achternaam) gaat er iets vreemds.
ik moet de lijst op standaardinstelling zetten, dan wordt hij pas gesorteerd. Dan blijkt dat er her en der dubbele naamkaarten zijn.
Bij dubbele namen is er maar 1 kaart oproepbaar terwijl de 2e niet is aan te wijzen.
Ik kan dus ook geen "2e" verwijderen.
Via controle en reparatie verdwijnt deze 2e kaart wel.
Maar bij een herhaling van naamswijziging bij een andere achternaam(en) gebeurd precies hetzelfde.
maar bij het sorteren van de namenlijst ( na collectieve wijziging van de achter van 3 varianten achternaam in 1 dezelfde achternaam) gaat er iets vreemds.
ik moet de lijst op standaardinstelling zetten, dan wordt hij pas gesorteerd. Dan blijkt dat er her en der dubbele naamkaarten zijn.
Bij dubbele namen is er maar 1 kaart oproepbaar terwijl de 2e niet is aan te wijzen.
Ik kan dus ook geen "2e" verwijderen.
Via controle en reparatie verdwijnt deze 2e kaart wel.
Maar bij een herhaling van naamswijziging bij een andere achternaam(en) gebeurd precies hetzelfde.
- Han Kortekaas
-
Re: probleem na install versie 11
16 sep 2024 15:47
U heeft de Personenlijst vast gekoppeld aan het Hoofdvenster. Zie Extra > Instellingen > Vensters > Hoofdvenster het item "Personenlijst zichtbaar".
Als u dat item niet aangevinkt hebt krijgt u een los venster voor de Personenlijst. Doet dat fenomeen zich dan ook voor?
Ik heb meestal 3 kolommen Achternaam, Voornamen én Geboorte/doopdatum voor de sortering aanstaan.
Als u dat item niet aangevinkt hebt krijgt u een los venster voor de Personenlijst. Doet dat fenomeen zich dan ook voor?
Ik heb meestal 3 kolommen Achternaam, Voornamen én Geboorte/doopdatum voor de sortering aanstaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Magdelyns L.H.
- Magdelyns L.H.
-
Auteur
16 sep 2024 16:37
ja zekers. op welke wijze de personenlijst wordt geprojecteerd maakt niet uit. Na "controle en reparatie"
is de dubbele weg, maar wel een lege regel in de lijst
is de dubbele weg, maar wel een lege regel in de lijst
- Han Kortekaas
-
16 sep 2024 17:07
Het kan zijn dat het real-time bijwerken van de Personenlijst gewoon lang(er) duurt bij uw bestand van 219.000 personen. Bestand opschonen e.d. dus eigenlijk uitvoeren als andere vensters gesloten zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Magdelyns L.H.
- Magdelyns L.H.
-
Auteur
17 sep 2024 12:15
Het probleem is "opgelost". Door Aldfaer te sluiten ( met opslaan) en weer te openen is het alfabeth weer akkoorden geen onbekende dubbelen die niet te muteren zijn.
Bedankt allemaal voor het meedenken,
Bedankt allemaal voor het meedenken,
- Magdelyns L.H.
-
Auteur
22 sep 2024 05:22
Helaas blijkt na meerdere ( 120 stuks ) invoeren en mutaties, dat het probleem toch, in tegenstelling wat ik eerder opperde, niet is opgelost,
Graag zou ik zien dat de helpdesk hun wijze hoofden zich hierover ( nogmaals) zouden willen buigen
Probleem: bij het samenvoegen van diverse gezinnen met de achternaam ( bijvoorbeeld) Jansen en Janssen in een collectieve naamswijziging
in Jansen (Janssen) waarbij er GEEN dubbele kaarten zijn ( van te voren gecontroleerd - anders komen er gewoon 2 kaarten met dezelfde achternaam en geboortedatum) staan er na samenvoeging 2 kaarten te staan, welke niet afzonderlijk op te roepen zijn, dus ook niet te verwijderen. De kaart oproepen via de partner resulteert in slechts 1 kaart, De 2e dezelfde kaart waarbij je niet kunt komen is alleen weg te krijgen via "bestandscontrole en reparatie", Dan pas is ook de personenlijst netjes op alfabeth en niet meer door elkaar.. Hopelijk kan hier naar gekeken worden
Graag zou ik zien dat de helpdesk hun wijze hoofden zich hierover ( nogmaals) zouden willen buigen
Probleem: bij het samenvoegen van diverse gezinnen met de achternaam ( bijvoorbeeld) Jansen en Janssen in een collectieve naamswijziging
in Jansen (Janssen) waarbij er GEEN dubbele kaarten zijn ( van te voren gecontroleerd - anders komen er gewoon 2 kaarten met dezelfde achternaam en geboortedatum) staan er na samenvoeging 2 kaarten te staan, welke niet afzonderlijk op te roepen zijn, dus ook niet te verwijderen. De kaart oproepen via de partner resulteert in slechts 1 kaart, De 2e dezelfde kaart waarbij je niet kunt komen is alleen weg te krijgen via "bestandscontrole en reparatie", Dan pas is ook de personenlijst netjes op alfabeth en niet meer door elkaar.. Hopelijk kan hier naar gekeken worden
- Han Kortekaas
-
22 sep 2024 12:24
Heeft u wel eens met Controleer Gegevens gekeken naar mogelijke fouten in de database?
- Ruud de Ruiter
-
22 sep 2024 15:18
Met een database van ruim 200'000 personen is het onwaarschijnlijk dat u nooit de functie: onderhoud > achternaam > Janssen > sorteren als jansen en dergelijke heeft gebruikt ?
- Magdelyns L.H.
-
Auteur
23 sep 2024 15:34
Jazeker wel, maar ik ontving de database van mijn overleden broer van 150.000 personen, waarbij ( bleek achteraf) diverse databases bij elkaar gestopt waren zonder te controleren of deze mensen wellicht al in zijn eigen database zaten. Om dit te schonen, hernoem ik alle kaarten met ongeveer dezelfde achternaam naar een collectieve om juiste kaarten van dezelfde gezinnen met een onjuistheid in de achternaam b.v. Jansen en Janssen en Janssens naar een combinatienaam b.v. Jansen (Janssen) (Janssens). Deze sorteer ik op achternaam, voornaam en geboortedatum en schoon deze kaarten. Op iedere kaart vul ik bij aantekeningen de juiste achternaam in. Tevens voer ik de nog onbekende Jansen (Janssen) (Janssens) alsnog met de hand in. Op deze manier krijg ik uiteindelijk een schone database zonder dubbelen en kan ik later de naam weer handmatig terugzetten/hernoemen in de juiste. Ik kom uiteindelijk wel op een database van zo'n 350.000 mensen die allemaal bij dezelfde groep zitten, die ik weer apart kan sorteren in een separate groep. Inderdaad een enorm werk, maar ik ben nu klaar tm de letter H en er zit al 5 jaar werk in. Ik ben nu 75 dus ik hoop dat de klus nog klaar krijg. Maar buiten dit alles is mijn aangegeven probleem voor mij op deze manier nog tijdrovender door iedere keer controle en reparatie toe te passen..... Als iemand een snelle methode weet , dan hou ik mij aanbevolen.