Locatie uitvaartdienst verschilt van locatie begraven/crematie

Lees meer

Locatie uitvaartdienst verschilt van locatie begraven/crematie

17 sep 2024 21:45
Misschien is de vraag wel eens gesteld, maar ik kan hem op het Forum niet vinden.
Is er een mogelijkheid om behalve de locatie van begraven/cremeren ook de locatie van de uitvaartdienst vast te leggen? Die laatste locatie zegt vaak meer dan de locatie van de crematie.

Lees meer

Re: Locatie uitvaartdienst verschilt van locatie begraven/crematie

18 sep 2024 08:18
Kan je evt onder notities doen bij de tab "Overlijden" !

Lees meer

18 sep 2024 20:46
Als ik de gegevens in de notitie zet is het lastig om er op te zoeken. Is het mogelijk een specifiek feit "Uitvaartlocatie" aan te maken in de categorie "Overig"?
Ik weet alleen niet hoe dat in zijn werk gaat.

Lees meer

18 sep 2024 21:23
Klik op het tabblad feiten en druk toets F1 voor de passende help.

Lees meer

19 sep 2024 08:19 - 19 sep 2024 08:24
Hans,Rechtsklik in het tabblad Feiten
Feit toevoegen
Soort > Overig
Categorie > voer in : Uitvaartdienst
Notitie > voer hier de gegevens in
Begindatum en Einddatum  > gelijke datum invoeren

De categorie Uitvaartdienst blijft bewaart en bij volgende invoer deze uit de lijst kiezen
Laatst bewerkt 19 sep 2024 08:24 door Ruud de Ruiter. Reden: volgende invoer

Lees meer

19 sep 2024 09:45 - 19 sep 2024 09:46
Vaak bewijs je een gebruiker een dienst door te wijzen op de uitstekende documentatie waar niet alleen de vigerende vraag maar veel meer handelingen worden uitgelegd.
Laatst bewerkt 19 sep 2024 09:46 door Han Kortekaas.

Lees meer

25 sep 2024 13:13
Ruud, Hartelijk dank

Lees meer

25 sep 2024 13:15
Han, de help documentatie is inderdaad uitstekend, maar soms kom ik er toch niet uit. Vandaar mijn vraag.

Lees meer

13 apr 2025 10:21
Beste allen,
ik worstel al een tijdje met een soortgelijke vraag, niet voor het aanmaken van een feit maar welke datum en plaats te gebruiken bij BGR/CRM.
Bij de ontsluiting van mijn verzameling rouwbrieven kom ik duizenden rouwbrieven tegen waar plaatsen verschillen
enkele voorbeelden met fictieve gebeurtenissen:
vb1 : Plechtigheid 12/04/2025 te Amsterdam - Begraven te Rotterdam
vb2 : Plechtigheid 12/04/2025 te Amsterdam - Crematie heeft plaats gehad 11/04/2025 te Rotterdam - Urne begraven 12/04/2025 op het Kerkhof te Delft
vb3 : Afscheid Aula Crematorium Amsterdam 12/04/2025 - As verstrooiing op kerkhof Delft
vb4 : Afscheid Aula Crematorium Amsterdam 12/04/2025 - urne krijgt een plaatsje bij de familie
mijn vraag is dus welke gebeurtenis hoort thuis in het veld BGR/CRM of met uitbreiding WTN
Voor dit veld kan men nu ook een uitvaartleider voorganger of Getuige toevoegen dus gaat het mijns insziens over de ceremonie
Indien het gaat om de laatste rustplaats dient dit eigenlijk de plaats te zijn van de Urne of Asverstrooing, niet de plaats van het crematorium. Ik zou dan eerder opteren voor een bijkomend feit aan te maken voor de plaats en datum van de eigenlijke crematie.

Maar waarvoor is het veld eigenlijk aangemaakt voor welke gebeurtenis?
met vriendelijke groet
Tom

Lees meer

13 apr 2025 11:01
Beste Tom,
Een eigen interpretatie: de datum en plaats van de lijkbezorging is, genealogisch beschouwd, de laatste rustplaats. Al de andere informatie is aanvullend en kan in het notitieveld van de tab overlijden of in een feit geplaatst worden. Op feiten kan de zoekfunctie en groepen gebruikt worden alsook het maken van een bonusrapport, hetgeen niet voorhanden is voor notities. 

Gemaakt door Kunena