- Bedankjes 0
Persoon verwenen
- Wim kaashoek
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Persoon verwenen
12 okt 2024 16:10
Sinds de update naam versie 11, heb ik het volgende probleem:
bestaande persoon: man
toevoegen: vrouw met voor- en achternaam
toevoegen: huwelijksdatum en plaats
Na bevestigen is manspersoon verdwenen en is nergens meer terug te vinden.
Als oplossing deze persoon (man) weer toevoegen aan reeds ingevoerde vrouw, die nog wel aanwezig is.
Wim.
bestaande persoon: man
toevoegen: vrouw met voor- en achternaam
toevoegen: huwelijksdatum en plaats
Na bevestigen is manspersoon verdwenen en is nergens meer terug te vinden.
Als oplossing deze persoon (man) weer toevoegen aan reeds ingevoerde vrouw, die nog wel aanwezig is.
Wim.
- Ruud de Ruiter
-
- Han Kortekaas
-
Re: Persoon verwenen
12 okt 2024 18:02
beste Wim,
ik begrijp de handelingen niet goed.
Als u een partner wilt toevoegen aan de bestaande man, dan kan dat door bij de man met de rechtermuis op het blokje Partner te klikken en dan de vrouw in te voeren. Daardoor wordt de vrouw ingevoerd én gekoppeld als partner aan de bestaande man.
Pas daarna kunt u een datum huwelijk enz invullen op het tabblad relatie.
ik begrijp de handelingen niet goed.
Als u een partner wilt toevoegen aan de bestaande man, dan kan dat door bij de man met de rechtermuis op het blokje Partner te klikken en dan de vrouw in te voeren. Daardoor wordt de vrouw ingevoerd én gekoppeld als partner aan de bestaande man.
Pas daarna kunt u een datum huwelijk enz invullen op het tabblad relatie.
- Wim kaashoek
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
13 okt 2024 12:45
Dat antwoord is mij bekend, mijn stamboom heeft 56000 namen e.d.
Sinds de update gebeurt dit:
Bestaande man (alle gegevens zijn ingevuld), als vierde kind (ouders ook ingevuld) trouwt met vrouw.
Tot aan het koppelen met huwelijksdata gaat alles naar wens. Na het invullen van de ouders van de vrouw is de reeds ingevoerde man verdwenen.
Is ook niet meer terug te vinden bij zijn ouders, die opdat moment één kind minder hebben.
Dit is mij tot op heden 6x gebeurt.
Sinds de update gebeurt dit:
Bestaande man (alle gegevens zijn ingevuld), als vierde kind (ouders ook ingevuld) trouwt met vrouw.
Tot aan het koppelen met huwelijksdata gaat alles naar wens. Na het invullen van de ouders van de vrouw is de reeds ingevoerde man verdwenen.
Is ook niet meer terug te vinden bij zijn ouders, die opdat moment één kind minder hebben.
Dit is mij tot op heden 6x gebeurt.
- Ruud de Ruiter
-
13 okt 2024 14:54
Ik vermoed dat dit een kwestie van installatie is.
Doe in de verkenner een zoekslag op
1. aldfaer.exe (moet staan in C:\Aldfaer)
en
2. *.aldf (moet in principe staan in C:\Users\uw pc naam\Documents\Aldfaer\Stambomen)
Doe in de verkenner een zoekslag op
1. aldfaer.exe (moet staan in C:\Aldfaer)
en
2. *.aldf (moet in principe staan in C:\Users\uw pc naam\Documents\Aldfaer\Stambomen)
- Wim kaashoek
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
- Paul Kallenberg
13 okt 2024 20:21
Wim,
Heb je onlangs een of meer personen verwijderd?
Is de man (het vierde kind) ook niet meer aanwezig in de personenlijst of staat hij daar nog wel?
Paul
Heb je onlangs een of meer personen verwijderd?
Is de man (het vierde kind) ook niet meer aanwezig in de personenlijst of staat hij daar nog wel?
Paul
- Wim kaashoek
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
13 okt 2024 22:02
Helaas, er is niets verwijderd alleen maar aanvullingen toegevoegd. Het vierde kind is zoals eerder omschreven, helemaal verdwenen, zodat de ouders nog maar drie kinderen hebben/hadden en was ook niet meer te vinden in de personenlijst.
Opnieuw toevoegen en koppelen aan ouders én aan echtgenote met opnieuw huwelijksdatum en -plaats.
Opnieuw toevoegen en koppelen aan ouders én aan echtgenote met opnieuw huwelijksdatum en -plaats.