Export naar Excel

Lees meer

Export naar Excel

14 okt 2024 15:49
Geachte lezer(s)
Ik maak regelmatig een kopie van het Aldfear-bestand naar Excel. daarbij zie ik dat de index hiervan gewijzigd is.
Ik zie dat na Geboorteplaats "Geb_tijdstip" ingevoegd is en na Plaats_overlijden  "Ovl_tijdstip" is ingevoegd. dat kan problemen opgeven voor leden die aanvullingen toevoegen aan een bestaand bestand.
Verder mis ij de gegevens na Opmerkingen zoals : "ID_vader"; "Naam"; "P_ vorm";  "ID_moeder"; "Naam"; "M_ vorm".

Ook wil ik vragen of de volgende gegevens ook ingevuld kunnen worden: leeftijd bij huwelijk; leeftijd bij overlijden; leeftijd vader en moeder bij geboorte van de kinderen. Ook of de dagen ma, di enz van alle datums vermeld kunnen worden. Deze zijn via een parenteel bekend.
Ik hoor graag van u,
Met vrienderlijke groet Cees MIddag
c.midhek@outlook.com / 06-57947305

Lees meer

Re: Export naar Excel

14 okt 2024 16:27 - 14 okt 2024 16:28
Cees,
omdat er een paar extra mogelijkheden zijn moet u zelf de keuzelijst nog eens doorlopen zodat u weer alleen de kolommen ziet die u wenst.

De reden dat e.e.a. naar Excel wordt gestuurd is dat de gebruiker daar, met behulp van Excel formules , berekeningen kan maken. Leeftijden in Aldfaer zijn geen harde gegevens maar worden altijd berekend. Dat kunt u dus nu ook in Excel doen.
Ook het datumformat is een Excel funktie.
Laatst bewerkt 14 okt 2024 16:28 door Han Kortekaas.

Gemaakt door Kunena