conversie van Aldfaer 4.2 naar 11.1

Lees meer

conversie van Aldfaer 4.2 naar 11.1

05 jan 2025 18:42
Geacht forum

Ik maak al wat jaartjes dankbaar gebruik van Aldfaer. Graag zou ik de overstap maken naar de nieuwe versie 11.1. Momenteel werk ik nog met 4.2 en de grootste database bevat circa 20k personen, bronvermeldingen, aantekeningen en diverse foto's en afbeeldingen (materiaal). Uit eerdere berichten begrijp ik dat er eerst een conversieslag naar een tussenversie moet worden gemaakt. De ene keer wordt gesproken over versie 7.2 en andere keer zie ik versie 10.1 staan.

Welke stappen kan ik nu het best doorlopen om zonder gegevensverlies deze overstap te maken?

Alvast dank!
Frank

Lees meer

Re: conversie van Aldfaer 4.2 naar 11.1

05 jan 2025 18:47
Er zijn nog meerdere conversies. Het makkelijks is in de versie 4.2  een gedcom export te maken (Bestand > Gedcom Export) , vervolgens versie 11.1 te installeren en dat gedcombestand te importeren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank

Lees meer

06 mrt 2025 13:34
Geachte heer Kortekaas,

Ik heb versie 3.5.3 en ben niet zo digitaal vaardig.
Zoeken op dit forum vind ik al ingewikkeld, dus ik hoop dat u het niet erg vindt, dat ik op 'conversie van 4.2' antwoord.
Mijn versie begint kuren te krijgen en ik weet dat ik nu echt over moet naar 11.1.
Het is al een prestatie van mij dat ik het als een .ald heb weten op te slaan.
Echter - ik kan de .ald niet openen in 11.1 omdat het bestand te oud is.

Hij zegt dat ik OF via Aldfaer.net moet converteren - maar ik kan op die moeilijke website niet vinden WAAR.
OF ik moet naar een Gedcom. Ik denk - bovenstaande lezende - dat dit ook het advies voor mij zal zijn.

Ik wilde dit proberen, maar:
Ik krijg nu de volgende opties:
Regel 1: kies uit: Ansi, Ansel of ASCII -> welke kies ik?
Regel 2/3/4: welke vink ik aan: 
a. publiceer alle personen
b. publiceer beveiligde gegevens 
c. Exporteer Aldfaer uitbreidingen van de Gedcom standaard
Standaard staan a en c aangevinkt. Moet ik b ook aanvinken?
Alleen weet ik niet wat beveiligde gegevens zijn.

Dus wat kies ik?
Kunt u mij een stapje verder helpen?
Elke hulp - hoe klein ook - zou ik enorm waarderen.

Lees meer

06 mrt 2025 15:21 - 06 mrt 2025 15:22
Beste M
als u wilt dan mag u het stamboombestand naar mij sturen en ik zal het voor u converteren naar de laatste versie. Klik op 'Lees meer' voor mijn emailadres
Laatst bewerkt 06 mrt 2025 15:22 door Han Kortekaas.

Gemaakt door Kunena