Thumbnails voor PDFs?

Lees meer

Thumbnails voor PDFs?

05 feb 2025 15:08 - 05 feb 2025 15:09
Ik ben al lang en met veel plezier gebruiker van Aldfaer en kan er eigenlijk alleen maar lovend over spreken! Ik heb wel een verzoekje; geen idee hoe moeilijk dat te implementeren is. Bij de Persoon worden gekoppelde documenten getoond; meestal zijn dat foto's van de persoon of van documenten die betrekking hebben op die persoon. Het is echter ook mogelijk om PDF bestanden te koppelen, alleen worden deze als een PDF icoontje getoond.

Het zou wel héél fraai zijn als daarvan de eerste pagina als thumbnail zou worden getoond, of, als we het helemaal gek zouden maken, er een pijltje links/rechts onder getoond zou worden om page voor page door de PDF heen te bladeren! Just my two cents! ;-)
Laatst bewerkt 05 feb 2025 15:09 door M.P. Knol.

Lees meer

Re: Thumbnails voor PDFs?

05 feb 2025 17:26 - 05 feb 2025 17:53
Dag,
Een dubbelklik op het icoon opent een dergelijk document in zijn "programma".
Dat biedt u vervolgens de mogelijkheid om door uw eventueel meer bladige PDF "te wandelen"
Hetzelfde geldt voor *.docx, *.xlsx en andere niet direct ondersteunde bestands formaten.
Laatst bewerkt 05 feb 2025 17:53 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

11 feb 2025 12:54
Is me bekend, Ruud. Ik dacht alleen dat een embedded view wellicht fraaier en handiger zou zijn, omdat je dan meteen al de eerste pagina van het document ziet. Vind ik persoonlijk fraaier dan alleen dat PDF-icoontje in het niets op een grote grijze achtergrond. That's just me! ;-)

Lees meer

11 feb 2025 15:14
Als dit zou worden toegevoegd, dan dien je consequent te zijn en dat ook voor alle andere iconen toevoegen en dat heeft volgens mijn persoonlijke mening niets meer met de werking en functionaliteit van Aldfaer van doen.

In tegendeel, dergelijke functionaliteiten gaan de werking van Aldfaer vertragen want bij iedere opening van de persoons-tab dient een hulpfunctie gestart te worden welke de eerste pagina opent en verkleind onleesbaar weergeeft. Vervolgens dien je deze aan te klikken om een leesbare weergave te verkrijgen.

Je moet dus meer acties uitvoeren om een zelfde resultaat te verkrijgen

Gemaakt door Kunena