- Bedankjes 0
aldfaer vernieuwen
- Maria Van de Cappelle
- Auteur
Lees minder
Lees meer
aldfaer vernieuwen
07 feb 2025 15:54
Door de bomen het bos niet meer zien, dat is op mijn pc. Ik zou willen een bestaande stamboom in Aldfaer vernieuwen. Moet ik een gedcom maken van de oude stamboom en zo een nieuwe beginnen?
- Han Kortekaas
-
Re: aldfaer vernieuwen
07 feb 2025 16:58
U kunt een nieuwe stamboom beginnen door Menu > Bestand > Nieuw
- Ruud de Ruiter
-
07 feb 2025 18:02
Maria,
Ik begrijp dat u een bestaand Aldfaer stamboombestand hebt maar deze geruime tijd niet gebruikt hebt.
Als dat inderdaad het geval is, dan is mijn suggestie is dat u Aldfaer gewoon opstart en het bestand wordt automatisch geopend.
Het enige wat u zou kunnen doen is
1) Menu > Stamboom > Bestand opschonen gevolgd door
2) Menu > Stamboom > Bestandscontrole en -reparatie en
3) Menu > Bestand > Opslaan
en herhaal dat b.v. maandelijks
Ik begrijp dat u een bestaand Aldfaer stamboombestand hebt maar deze geruime tijd niet gebruikt hebt.
Als dat inderdaad het geval is, dan is mijn suggestie is dat u Aldfaer gewoon opstart en het bestand wordt automatisch geopend.
Het enige wat u zou kunnen doen is
1) Menu > Stamboom > Bestand opschonen gevolgd door
2) Menu > Stamboom > Bestandscontrole en -reparatie en
3) Menu > Bestand > Opslaan
en herhaal dat b.v. maandelijks
- Maria Van de Cappelle
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
07 feb 2025 18:15
Bedankt, ja, ik kan opnieuw beginnen, maar ik heb meer dan 10.000 namen, ik heb verschillende versies op de pc staan en soms weet ik niet meer welke de juiste is. Kan ik dan beter een gedcom maken en opnieuw beginnen?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
07 feb 2025 19:25
Een optie: als nu pas Aldfaer versie 11.1 heb geïnstalleerd, maak dan een gedcom van de stamboom met de vorige versie. Open de nieuwste versie en importeer gedcom. Daarna kunt u gewoon verder werken. Als dan alles goed gaat, maak dan meteen een veiligheidskopie.
Hint: opruimen kan je doen door een tijdelijke map (bv met naam=tijdelijke stambomen) aan te maken op het bureaublad en alle oude stambomen daarin verplaatsen, idem voor de veiligheidskopieën. Wanneer u tevreden zijt met de nieuwe stamboom kunnen beiden tijdelijk mappen, na een paar weken, verwijderd worden
Hint: opruimen kan je doen door een tijdelijke map (bv met naam=tijdelijke stambomen) aan te maken op het bureaublad en alle oude stambomen daarin verplaatsen, idem voor de veiligheidskopieën. Wanneer u tevreden zijt met de nieuwe stamboom kunnen beiden tijdelijk mappen, na een paar weken, verwijderd worden
- Ruud de Ruiter
-
07 feb 2025 20:43 - 07 feb 2025 20:44
re: soms weet ik niet meer welke de juiste is
Start Aldfaer en doe Menu > Bestand > Zoek Aldfaer bestanden
Zet alle mogelijke vinken en klik Zoek
Kan enige tijd in beslag nemen. Als klaar > Bewaar resultaat en stuur mij dat toe:
Muis over Lees meer onder mijn naam voor het e-mail adres
Start Aldfaer en doe Menu > Bestand > Zoek Aldfaer bestanden
Zet alle mogelijke vinken en klik Zoek
Kan enige tijd in beslag nemen. Als klaar > Bewaar resultaat en stuur mij dat toe:
Muis over Lees meer onder mijn naam voor het e-mail adres
Laatst bewerkt 07 feb 2025 20:44 door Ruud de Ruiter. Reden: e-mail