- Bedankjes 0
Stamboom kan niet worden geopend
- Paul André Jansen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Stamboom kan niet worden geopend
09 feb 2025 09:53
Goedemorgen,
Ik heb gisteravond om 22:58u Aldfaer keurig afgesloten en wil de het vanmorgen weer openen om verder te werken.
Tot mijn grote schrik kon ik mijn stamboom/bestand niet meer openen en kreeg de onderstaande foutmelding:
"FOUT. De stamboom kan niet worden geopend. Dit kan één van de volgende oorzaken hebben":
Behalve vanochtend dus.
Heb géén idee wat de oorzaak is van het feit dat ik mijn stamboom niet (meer) openen - óók niet hoe nu verder te gaan en welke stappen ik nu moet nemen.
Hoor graag van jullie.
Groet,
Paul
Ik heb gisteravond om 22:58u Aldfaer keurig afgesloten en wil de het vanmorgen weer openen om verder te werken.
Tot mijn grote schrik kon ik mijn stamboom/bestand niet meer openen en kreeg de onderstaande foutmelding:
"FOUT. De stamboom kan niet worden geopend. Dit kan één van de volgende oorzaken hebben":
- Het stamboombestand is beschadigd.
- Er is te weinig vrije ruimte op de schijf beschikbaar.
- Er mag niet naar de schijf geschreven worden.
- De padnaam van één of meer uitgepakte bestanden is te lang.
Behalve vanochtend dus.
Heb géén idee wat de oorzaak is van het feit dat ik mijn stamboom niet (meer) openen - óók niet hoe nu verder te gaan en welke stappen ik nu moet nemen.
Hoor graag van jullie.
Groet,
Paul
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
Re: Stamboom kan niet worden geopend
09 feb 2025 10:29
Mogelijk is de stamboom beschadigd. Maak een nieuwe stamboom-zoeken met een vink bij alle schijven en als bijlage opsturen.
- Paul André Jansen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
09 feb 2025 11:31
Daar moet je me even bij helpen.
Doe ik dat via: Bestand --> Nieuw --> Geef locatie --> Klik ik dan Materiaal aan? ---> dan klik ik op "OK"?
Doe ik dat via: Bestand --> Nieuw --> Geef locatie --> Klik ik dan Materiaal aan? ---> dan klik ik op "OK"?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
09 feb 2025 12:15
Neen, op dezelfde wijze als de bijlage van uw vorig bericht, met de stamboomzoeker. Vink in het vak 'Waar zoeken' alle vaste schijven aan.
- Paul André Jansen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
09 feb 2025 12:30
OK, helder.
Maar als ik nu een screenprint maak, is de boodschap: "De grootte van de afbeelding van de bijlage boven toegestane door configuratie".
Maar als ik nu een screenprint maak, is de boodschap: "De grootte van de afbeelding van de bijlage boven toegestane door configuratie".
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
09 feb 2025 12:35
Probeer met een screenprint van alleen het venster 'Stamboomzoeker'. Zorg ook dat de kolom 'Map' volledig getoond wordt.
- Paul André Jansen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
09 feb 2025 12:39- Ruud de Ruiter
-
09 feb 2025 15:09
Herhaal deze procedure met alle mogelijke vinken gezet. Als klaar doe: Bewaar resultaat. Dit wordt dan een *.txt bestand en stuur dat op naar JayCee
- Paul André Jansen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
09 feb 2025 15:36
Ben ik nu aan het doen. Maar nadat ik op "Zoek" heb gedrukt is er weliswaar een heel scherm met gegevens, maar de knop "Bewaar Resultaat" blijft grijs!
Alleen de knop "Stoppen" licht op.
Hoe lang kan dit zoekproces duren - moet ik in kwartieren denken of eerder aan uren?
Alleen de knop "Stoppen" licht op.
Hoe lang kan dit zoekproces duren - moet ik in kwartieren denken of eerder aan uren?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
09 feb 2025 16:46
Zoals eerder vermeld is de stamboom vermoedelijk beschadigd.
Doe het volgende: In de lijst vindt u een veiligheidskopie met naam "STB Jansen - voor conversie vs11" met 43138 personen. Open dit bestand en opslaan met een gepaste naam.
Hint: Duidelijke knipsels kunt u maken met de Windows app 'kniprogramma'.
Doe het volgende: In de lijst vindt u een veiligheidskopie met naam "STB Jansen - voor conversie vs11" met 43138 personen. Open dit bestand en opslaan met een gepaste naam.
Hint: Duidelijke knipsels kunt u maken met de Windows app 'kniprogramma'.
- Paul André Jansen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
09 feb 2025 17:00
Heb eerst maar een sop "Stoppen "gedrukt en daarna op "Resultaat bewaren".
Het txt.bestand heb ik bijgevoegd.
Het txt.bestand heb ik bijgevoegd.
- Ruud de Ruiter
-
09 feb 2025 17:02
Zoek Aldfaer bestanden kan lang duren. Vooral als men nog oude VK's versie 7.0 uit 2018 en 2019 bewaard.
Wat opvalt is dat er geen Versie 11.1 Veiligheid Kopieën te zien zijn. U heeft dat toch niet uitgeschakeld of zijn deze buiten beeld ?
Wat opvalt is dat er geen Versie 11.1 Veiligheid Kopieën te zien zijn. U heeft dat toch niet uitgeschakeld of zijn deze buiten beeld ?