- Bedankjes 0
Kan bestand niet hernoemen: Relatie
- johann de Boer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Kan bestand niet hernoemen: Relatie
15 feb 2025 15:25
Dit signaal met kruis! krijg ik tijdens de actie bestand opschonen.(Ik vermoed weer een soort..Bak probleem dat ik recentelijk had, maar dan anders )
dus even checken of de database problemen geeft: neen
dan bestand repareren draaien: geen probleem
dan weer bestand opschonen draaien: geen probleem
Met dit signaal kan een eindgebruiker niets, ik hoop de makers wel..
dus even checken of de database problemen geeft: neen
dan bestand repareren draaien: geen probleem
dan weer bestand opschonen draaien: geen probleem
Met dit signaal kan een eindgebruiker niets, ik hoop de makers wel..
- Ruud de Ruiter
-
Re: Kan bestand niet hernoemen: Relatie
15 feb 2025 15:47 - 15 feb 2025 15:49
Laat dat signaal eens zien (gebruik de functie "capture*
En gokken, wat doet eventueel een muis over of rechtsklik op dat signaal
En gokken, wat doet eventueel een muis over of rechtsklik op dat signaal
Laatst bewerkt 15 feb 2025 15:49 door Ruud de Ruiter.
- Han Kortekaas
-
15 feb 2025 15:51
Kunt u daar iets van terugvinden in het "stamboomnaam".log bestand?
- Ruud de Ruiter
-
15 feb 2025 15:59 - 15 feb 2025 16:01
Laatst bewerkt 15 feb 2025 16:01 door Ruud de Ruiter.
- johann de Boer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
15 feb 2025 16:23
nee dit plaatje kreeg ik vorige keer (zie aldaar in dit forum)
had kennelijk een relatie met de aanwezigheid van kinderen in een kinderloze relatie?
deze keer is de tweede zin: "Kan bestand niet hernoemen: Relatie" maar de rest van de teksten plus icoon zijn hetzelfde.
ik zal nog even in het logbestand kijken
had kennelijk een relatie met de aanwezigheid van kinderen in een kinderloze relatie?
deze keer is de tweede zin: "Kan bestand niet hernoemen: Relatie" maar de rest van de teksten plus icoon zijn hetzelfde.
ik zal nog even in het logbestand kijken
- johann de Boer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
15 feb 2025 16:34
het laatste logbestand toont meerdere keren de tekst: bestandsherstel nodig, evenals de tekst: geen bestandsherstel nodig (vaker)
een voorbeeld:
15-02-2025|15:07:48:28|[0x00004F6C]||Bestandsherstel Beroep 1 verwijderde records van de 2911: bestandsherstel nodig
een voorbeeld:
15-02-2025|15:07:48:28|[0x00004F6C]||Bestandsherstel Beroep 1 verwijderde records van de 2911: bestandsherstel nodig
- Ruud de Ruiter
-
17 feb 2025 11:12 - 17 feb 2025 11:17
Gekeken in het log bestand, dat gaf:
Ik weet welke toevoegingen zijn gedaan, dus een vk van vóór die toevoegingen opgehaald en bewaard met de naam als mijn origineel bestand
Nu is mijn vraag: kan in voorkomend geval en met als voorbeeld deze situatie en geopend stamboombestand het BAK bestand veilig gewist worden ?
Ik weet welke toevoegingen zijn gedaan, dus een vk van vóór die toevoegingen opgehaald en bewaard met de naam als mijn origineel bestand
Nu is mijn vraag: kan in voorkomend geval en met als voorbeeld deze situatie en geopend stamboombestand het BAK bestand veilig gewist worden ?
Laatst bewerkt 17 feb 2025 11:17 door Ruud de Ruiter. Reden: wissen
- johann de Boer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
02 mrt 2025 12:28
Vandaag weer een "bestand opschoon" gedaan. Ja hoor, weer een signaal dat al eerder kwam: "kan .bak bestand niet verwijderen: Relatie". Vorige keer was er kennelijk een relatie met kinderloze relaties met kinderen.
Na correctie van die relaties bleek het probleem over. edoch:
Na het signaal weer eens gekeken of er databasefouten zijn. Ja 3 relaties kinderloos met kinderen.
Deze relaties zijn niet door mij gemuteerd de laatste tijd. En zeker niet na de laatste keer dat ik "geen database fouten" scoorde.
Nog even gekeken naar die 3 "kinderloze" relaties met kinderen: de vink kinderloos is overal gedimd en de kinderen zijn volop aanwezig. Waarom worden ze dan wel gesignaleerd in de database controle.
Het lijkt erop dat Aldfaer zelf fouten genereerd of ......?
Na correctie van die relaties bleek het probleem over. edoch:
Na het signaal weer eens gekeken of er databasefouten zijn. Ja 3 relaties kinderloos met kinderen.
Deze relaties zijn niet door mij gemuteerd de laatste tijd. En zeker niet na de laatste keer dat ik "geen database fouten" scoorde.
Nog even gekeken naar die 3 "kinderloze" relaties met kinderen: de vink kinderloos is overal gedimd en de kinderen zijn volop aanwezig. Waarom worden ze dan wel gesignaleerd in de database controle.
Het lijkt erop dat Aldfaer zelf fouten genereerd of ......?
- johann de Boer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
02 mrt 2025 12:32
let op! dit bericht staat in en draadje met een ander (vergelijkbaar) signaal.
Dit draadje gaat over: kan bestand niet hernoemen: relatie, bovenstaand bericht gaat over
kan .bak bestand niet verwijderen: relatie
Dit draadje gaat over: kan bestand niet hernoemen: relatie, bovenstaand bericht gaat over
kan .bak bestand niet verwijderen: relatie
- Han Kortekaas
-
02 mrt 2025 13:49
Johan,
de fout 'kinderloos met kinderen' moet opgelost worden door alle kinderen te ontkoppelen van beide ouders, de vink kinderloos weg te kalen bij beide ouders en vervolgens de kinderen weer koppelen.
Bij de Controleer gegevens zorg dan ook dat er een vink staat bij 'Controleer ook van controle uitgesloten personen'.
Er kunnen geen nieuwe situaties ontstaan omdat dit een sluimerende fout is van voorgaande vroege versie.
de fout 'kinderloos met kinderen' moet opgelost worden door alle kinderen te ontkoppelen van beide ouders, de vink kinderloos weg te kalen bij beide ouders en vervolgens de kinderen weer koppelen.
Bij de Controleer gegevens zorg dan ook dat er een vink staat bij 'Controleer ook van controle uitgesloten personen'.
Er kunnen geen nieuwe situaties ontstaan omdat dit een sluimerende fout is van voorgaande vroege versie.