Printen van een parenteel

Lees meer

Printen van een parenteel

24 feb 2025 16:33
- Bij het printen van een parenteel zou ik de lettergrootte willen aanpassen. Kan dat? en Hoe?
- Op de print staat een voettekst. Hoe kan ik die weglaten?
- Bij het printen van een groot parenteel wil ik dat in delen printen. De functie "aangepast bereik" is niet actief. Is die te activeren?

Bij voorbaat dank voor respons

Lees meer

Re: Printen van een parenteel

24 feb 2025 17:18
Ik ga ervan uit dat u een grafisch parenteel bedoeld.
Lettergroote kan ingesteld worden bij Instellingen > Rapporten.
De voettekst verwijderen moet gebeuren bij de printintstellingen van de browser.
Bij het de bonusrapport Grafisch > Grafisch afdrukken staat e.e.a. over printen. De functie 'aangepast bereik' is mij vreemd.

Lees meer

25 feb 2025 15:27
Dank voor reactie, maar ik bedoel een tekst parenteel.
Het veranderen van de lettergrootes heb ik gevonden, Dank.
Op het afrdukscherm staat onderaan "älle pagina's" met een haakje. Dat haakje ingedrukt geeft " äangepast gebruik", dit zou de mogelijkheid moeten zijn om gedeeltes/ gewenste pagina's af te drukken, maar dit veld is heel licht van kleur en werkt niet.
met vriendelijke groet

Lees meer

26 feb 2025 16:12
J.

Wat is de actie die je uitvoert om het parenteel te printen.
1 Via het symbool printer dat wordt getoond in Aldfaer
2 Via de standaard browser van je systeem

Bij 2 Print via CTRL+P je krijgt dan een voorbeeld hoe een en ander zal worden geprint met ook de mogelijkheid om instellingen te veranderen.
Klik dan op Meer instellingen en verwijder de vink voor Kop- en Voettekst
Hiermee worden deze niet meer getoond, dat je ook weer kunt zien in het voorbeeld de pagina teller zal dan niet meer getoond worden.

Lees meer

27 feb 2025 15:16
Met print 2 heb ik nu ook de wijziging van koptekst en voettekst gevonden! Fijn!
Maar ook op dit scherm werkt het veld "aangepast gebruik" niet. M.a.w. kan ik het aantal uit te printen bladen van een bestand niet beperken.Hoe zou dit moeten?
Mvg

Lees meer

27 feb 2025 16:32
Bij de instellingen van uw printer via uw standaard browser, waar u nu ook de kop- en voettekst hebt gewijzigd, moet iets staan over Pagina's met verschillende keuzen.
Bijvoorbeeld; Voor iedere keuze kan een rondje staan dat eerst moet worden aangeklikt voordat het grijze veld actief wordt en een aangepast bereik kan worden ingegeven.

Als het niet lukt geef dan op welke browser u gebruikt en het type printer.

Lees meer

28 feb 2025 12:11
Het is eindelijk gelukt! Het was mijn onkunde, sorry. Op het bewuste scherm deed het aanvinken van "aangepast gebruik" niets. Bij doorscrollen ontstaat nog een veld "afdrukbereik", en dat is het goede veld..
Hartelijk dank voor alle hulp (en geduld) !!!

Gemaakt door Kunena