- Bedankjes 0
Na herstelling PC, Aldfaer programma verwijderd, gegevens OK
- Van Wassenhove Jan
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Na herstelling PC, Aldfaer programma verwijderd, gegevens OK
19 mrt 2025 21:11
Nadat ik reeds meerdere jaren met Aldfaer werk is mijn computer vastgelopen.
Nu is mijn computer hersteld. Maar het programma Aldfaer is verwijderd. Mijn gegevens zouden nog beschikbaar zijn.
Hoe moet ik nu te werk gaan zodat het werk van de voorbije jaren niet verloren gaat.
Op de website van Aldfaer heb ik de indruk dat, wanneer ik opnieuw download ik terug van nul zal moeten starten.
Hoe pak ik dat aan?
Dank bij voorbaat.
Jan Van Wassenhove
Nu is mijn computer hersteld. Maar het programma Aldfaer is verwijderd. Mijn gegevens zouden nog beschikbaar zijn.
Hoe moet ik nu te werk gaan zodat het werk van de voorbije jaren niet verloren gaat.
Op de website van Aldfaer heb ik de indruk dat, wanneer ik opnieuw download ik terug van nul zal moeten starten.
Hoe pak ik dat aan?
Dank bij voorbaat.
Jan Van Wassenhove
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
Re: Na herstelling PC, Aldfaer programma verwijderd, gegevens OK
19 mrt 2025 23:11 - 19 mrt 2025 23:12
Als u het stamboombestand (aldf) of de veiligheidskopieën(alx) bezit kunt u deze in de nieuwe versie van Aldfaer openen.
Installeer Aldfaer opnieuw via de website. Zoek vervolgens de bestanden via Bestand > Zoek Aldfaer-bestanden > vink stambomen, veiligheidskopieën en alle schijven aan (of aangesloten schijven indien de bestanden daar opgeslagen zijn) > selecteer in het resultatenvenster de recenste stamboom/veiligheidskopie > klik op Open stamboom. Vervolgens de stamboom opslaan in de standaardmap.
Alternatief: plaats het stamboombestand in de standaardmap 'Stambomen', vervolgens > Bestand > Open > navigeer in verkenner naar de standaardmap > selecteer de stamboom > Open.
Installeer Aldfaer opnieuw via de website. Zoek vervolgens de bestanden via Bestand > Zoek Aldfaer-bestanden > vink stambomen, veiligheidskopieën en alle schijven aan (of aangesloten schijven indien de bestanden daar opgeslagen zijn) > selecteer in het resultatenvenster de recenste stamboom/veiligheidskopie > klik op Open stamboom. Vervolgens de stamboom opslaan in de standaardmap.
Alternatief: plaats het stamboombestand in de standaardmap 'Stambomen', vervolgens > Bestand > Open > navigeer in verkenner naar de standaardmap > selecteer de stamboom > Open.
Laatst bewerkt 19 mrt 2025 23:12 door JayCee.
- Ruud de Ruiter
-
20 mrt 2025 09:33 - 20 mrt 2025 09:34
Let op bij installatie nieuwe versie Aldfaer: zie
aldfaerforum.nl/forum/standaard-rapporte...ort-maken.html#52206
Laatst bewerkt 20 mrt 2025 09:34 door Ruud de Ruiter.
- Van Wassenhove Jan
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
20 mrt 2025 11:08
Dank u voor uw uitleg.
Maar ik krijg bij het downloaden een bericht krijg dat die site onveilig is en dat de download geblokkeerd wordt.
Bij mijn downloads zie ik het volgende: "C:\Users\Jan\Downloads\Niet bevestigd 174237.crdownload"
Wat loopt er fout?
Maar ik krijg bij het downloaden een bericht krijg dat die site onveilig is en dat de download geblokkeerd wordt.
Bij mijn downloads zie ik het volgende: "C:\Users\Jan\Downloads\Niet bevestigd 174237.crdownload"
Wat loopt er fout?
- Han Kortekaas
-
- Van Wassenhove Jan
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
20 mrt 2025 17:26
Dank voor uw info.
Ik heb intussen de Download bevestigd.
Het programma staat op C:\Aldfaer.
Mijn (oude) gegevens staan op C:\gebruikers\Jan\Documenten\Aldfaer
In deze map vind ik volgende submappen: cursus Paleografie, Gedcom, Invoegtoepassingingen, Materiaal, Rapportuitvoer, Stambomen, Veiligheidskopieën.
Wanneer ik het programma Aldfaer aanklik krijg ik het vertrouwde openingsscherm (met als pad: (Aldfaer) C:\users\Jan\Documents\Aldfaer\Stambomen\familie.aldf
Maar het mapje openen blijft leeg.
Hoe leg ik het verband tussen programma en data?
Ik heb intussen de Download bevestigd.
Het programma staat op C:\Aldfaer.
Mijn (oude) gegevens staan op C:\gebruikers\Jan\Documenten\Aldfaer
In deze map vind ik volgende submappen: cursus Paleografie, Gedcom, Invoegtoepassingingen, Materiaal, Rapportuitvoer, Stambomen, Veiligheidskopieën.
Wanneer ik het programma Aldfaer aanklik krijg ik het vertrouwde openingsscherm (met als pad: (Aldfaer) C:\users\Jan\Documents\Aldfaer\Stambomen\familie.aldf
Maar het mapje openen blijft leeg.
Hoe leg ik het verband tussen programma en data?
- Han Kortekaas
-
20 mrt 2025 17:33
Het is al eerder opgemerkt dat u met Menu>Bestand>Zoek Aldfaer bestanden een lijst krijgt van alle stambomen, die u door een klik op de stamboom kunt openen.
- Van Wassenhove Jan
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
20 mrt 2025 17:45
Wanneer ik dat doe krijg ik een bericht:
Het bestand C:\Users\Jan\Documents\Aldfaer\Stambomen\familie.aldf is al in een andere Aldfaer-sessie geopend.
Als u een nieuwe Aldfaer-sessie hebt gestart kunt u een ander bestand openen via Bestand -> Open...
Maar er is geen andere sessie geopend. Voor de zekerheid heb ik Aldfaer afgesloten zodat ik zeker was dat er slechts één sessie geopend werd.
Het bestand C:\Users\Jan\Documents\Aldfaer\Stambomen\familie.aldf is al in een andere Aldfaer-sessie geopend.
Als u een nieuwe Aldfaer-sessie hebt gestart kunt u een ander bestand openen via Bestand -> Open...
Maar er is geen andere sessie geopend. Voor de zekerheid heb ik Aldfaer afgesloten zodat ik zeker was dat er slechts één sessie geopend werd.
- Han Kortekaas
-
20 mrt 2025 18:09
sluit Aldfaer en verwijder in C:\Aldfaer het bestandje aldfaer.ini en aldfaer.iniprogram
Heropen Aldfaer en doe overnieuw Zoek Aldfaer bestanden.
Heropen Aldfaer en doe overnieuw Zoek Aldfaer bestanden.
- Van Wassenhove Jan
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
20 mrt 2025 18:27
Ik heb aldfaer.iniprogram verwijderd. Maar ik zie geen aldfaer.ini ?
- Han Kortekaas
-
20 mrt 2025 18:36
Klik in de Windows verkenner op het lint 'Beeld' en zet een vinkje bij 'bestandsnaamextensies'.
- Van Wassenhove Jan
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
20 mrt 2025 20:58Ik heb dit gedaan.
Dan was aldfaer.ini zichtbaar en heb ik dit ook verwijderd.
Daarna Aldfaer geopend. Via bestand gezocht naar aldfaerbestanden (cfr lijst in bijlage) (2 stamboombestanden + 2 veiligheidskopies)
Welk stamboombestand ik ook wil openen, steeds weer dat bericht dat dit bestand niet kan geopend worden omdat het reeds in een andere sessie wordt gebruikt.
Wanneer ik wil openen via het gele mapje naast bestand zie ik terug het pad C:\Users\Jan\Documents\Aldfaer\Stambomen\familie.aldf . Daarop klikken geeft mij terug het lijstje van 4 bestanden.