- Bedankjes 0
het bestand Relatie .. kan om een onbekende reden niet geopend worden.
- johann de Boer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
het bestand Relatie .. kan om een onbekende reden niet geopend worden.
22 mrt 2025 10:10 - 22 mrt 2025 10:16
Weer een nieuwe fase in mijn mijn database. zie elders in dit forum mijn issues met Relatie!
Regelmatig draai ik Stamboom>Controleer Gegevens.>Fouten in Database. Steevast is het antwoord "Geen resultaat gevonden.
Veiligheidscopieen worden zonder probleem gemaakt
Stamboom cotrole en reparatie liep foutloos, maar als ik meteen daarna Bestand Opschonen draai komt het signaal:
Het bestand Relatie F:\Aldfaer\_.....kan om een onbekende reden niet geopend worden.
Kotrom: ik zit met een "onbekende reden" in een database die ik (door voorgaande soortgelijke problemen) met hoge frequentie screen op fouten, die niet gesignaleerd worden: gaat u maar rustig slapen...
Wat moet ik nou weggooien (behalve de database zelf) om dit kwijt te raken????
Regelmatig draai ik Stamboom>Controleer Gegevens.>Fouten in Database. Steevast is het antwoord "Geen resultaat gevonden.
Veiligheidscopieen worden zonder probleem gemaakt
Stamboom cotrole en reparatie liep foutloos, maar als ik meteen daarna Bestand Opschonen draai komt het signaal:
Het bestand Relatie F:\Aldfaer\_.....kan om een onbekende reden niet geopend worden.
Kotrom: ik zit met een "onbekende reden" in een database die ik (door voorgaande soortgelijke problemen) met hoge frequentie screen op fouten, die niet gesignaleerd worden: gaat u maar rustig slapen...
Wat moet ik nou weggooien (behalve de database zelf) om dit kwijt te raken????
Laatst bewerkt 22 mrt 2025 10:16 door johann de Boer.
- Han Kortekaas
-
Re: het bestand Relatie .. kan om een onbekende reden niet geopend worden.
22 mrt 2025 10:43 - 22 mrt 2025 11:03
hoe oud is het medium F:\ ?
Wordt F:\ gedeeld met anderen?
Mijn advies zou zijn om de stamboom op C:\Aldfaer_data te zetten.
Ook de naamgeving van de stamboom is ongebruikelijk en zelfs als niet goed te bestempelen door zelf in de naamgeving van het bestand een datum op te geven. Zie artikeltje beveiliging / naamgeving van de stamboom
Wordt F:\ gedeeld met anderen?
Mijn advies zou zijn om de stamboom op C:\Aldfaer_data te zetten.
Ook de naamgeving van de stamboom is ongebruikelijk en zelfs als niet goed te bestempelen door zelf in de naamgeving van het bestand een datum op te geven. Zie artikeltje beveiliging / naamgeving van de stamboom
Laatst bewerkt 22 mrt 2025 11:03 door Han Kortekaas.
- johann de Boer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
22 mrt 2025 11:11
F:\ staat op een USB device (Store Jet Transcend SCSI disk device)
screening geeft geen fouten. 30% in gebruik. F wordt niet gedeeld.
Naamgeving is het resultaat van VK terugzetting na vorige problemen.
Stond in de planning om aan te passen.
Helaas kwam dit probleem weer tussendoor.
Ik probeer programma's en hun data zoveel mogelijk te scheiden, dus jouw aanbeveling om de database op de interne C schijf te zetten waar ook Aldfaer staat voelt onhandig.
screening geeft geen fouten. 30% in gebruik. F wordt niet gedeeld.
Naamgeving is het resultaat van VK terugzetting na vorige problemen.
Stond in de planning om aan te passen.
Helaas kwam dit probleem weer tussendoor.
Ik probeer programma's en hun data zoveel mogelijk te scheiden, dus jouw aanbeveling om de database op de interne C schijf te zetten waar ook Aldfaer staat voelt onhandig.
- Han Kortekaas
-
22 mrt 2025 11:28
Als het programma in een map C:\Aldfaer staat en de gegevens onder C:\Aldfaer_data dan is er voldoende scheiding van programma en gegevens en een eventuele fout van een slechte BUSverbinding wordt vermeden.
- johann de Boer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
22 mrt 2025 15:38
dat kan ik volgen , maar het is wel vreemd dat die slechte USB verbinding (of wat het ook maar is) uitsluitend optreed als het Relatie bestand geschreven/gelezen wordt. Statistisch gezien zeer onbevredigend als verklaring.
Heb inmiddels weer een VK teruggezet en kan nu wel Opschonen draaien...
Heb inmiddels weer een VK teruggezet en kan nu wel Opschonen draaien...
- Han Kortekaas
-
22 mrt 2025 15:45
Waarom draait u Stamboom bestand opschonen? Heeft u een melding gekregen van het systeem om dat te doen?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
22 mrt 2025 15:57 - 22 mrt 2025 15:58
Het bestand _sh.alf, een deelbestand van het stamboombestand, is waarschijnlijk door een of andere oorzaak, zoals bv. synchronisatie, corrupt geraakt en derhalve niet meer gelezen kan worden.
Laatst bewerkt 22 mrt 2025 15:58 door JayCee.
- johann de Boer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
22 mrt 2025 16:41
@ Han dat is voor mij standaard procedure als ik een redelijk aantal dubbelen heb opgelost (verwijderd)
@ JayCee synchroniseren met wat?? mijn stambomen gaan niet via een of andere cloud.
@ JayCee synchroniseren met wat?? mijn stambomen gaan niet via een of andere cloud.