aldfaer start niet meer op

Lees meer

aldfaer start niet meer op

03 apr 2025 18:16
Het bestand C:\Users\USUARIO\Documents\Aldfaer\Stambomen\johan_boompies1705_202405130912.aldf is al in een andere Aldfaer-sessie geopend

heb van alles geprobeerd, ook contr alt delete, maar krijg het niet meet aan de praat

Lees meer

Re: aldfaer start niet meer op

03 apr 2025 21:29
Ofwel tracht u tweemaal dezelfde stamboom te openen.
Zo niet, sluit Aldfaer en verwijder in C:\Aldfaer het bestandje aldfaer.ini en aldfaer.iniprogram. Heropen Aldfaer.

Lees meer

04 apr 2025 08:38 - 04 apr 2025 08:41
OK gelukt, door stamboom file te copieren en een andere naam te gebruiken
het  wijzigen van de ini´s werkte niet

Thanks
Laatst bewerkt 04 apr 2025 08:41 door scholte.

Lees meer

04 apr 2025 12:51
Met welnemen, maar uw oplossing kan niet de beste oplossing van het aangebrachte probleem zijn.
Als u binnen Aldfaer, na de melding de reeds openstaande stamboom via de Windows verkenner een andere naam geeft en die vervolgens met Aldfaer > Bestand > Open heeft geopend, dan blijft u zitten met een openstaande map met deelbestanden. Die map wordt niet meer gesloten en zorgt voor bestandsvervuiling in uw PC. Als u dat niet ziet dan moet u eens bij het Windows Beeld een vinkje zetten bij 'Verborgen items'.

Zoals eerder opgemerkt moeten de twee *ini bestandjes verwijderd worden als Aldfaer gesloten is!

Lees meer

04 apr 2025 16:46
ik heb nogmaals de ini bestanden verwijderd en aldfaer zonder problemen opgestart.
aldfaer weer gesloten en gezocht naar verborgen bestanden. Nu zie ik dat sinds 31 mrt een heleboel verborgen verborgen bestanden staan. ook een gedcom, excel bestanden. de stamboom die ik net heb afgesloten. Hoe ga ik nu met deze bestanden om. Blijkbaar doe ik iets fout.

Lees meer

04 apr 2025 17:49 - 04 apr 2025 18:01
Teneinde allerlei spraakverwarringen te  vermijden vraag ik u een screenshot te geven van wat u allemaal ziet.
De 'verborgen items' vink zorgt er voor dat u een  map _0xADFAE350_naam_van_de_stamboom ziet , lichtjes geel gekleurd, met daarin allerlei *.alf bestandjes.

Als Aldfaer programma nu niet geopend is dan kunt u die map verwijderen nadat u eerst gecontroleerd heeft of de stamboom werkelijk bijgewerkt is.

Advies is om niet te lichtvaardig de twee *ini bestandjes te verwijderen; altijd eerst de fout proberen op te lossen. Er kleeft een nadeel aan het verwijderen van deze bestandjes want u moet dan de Extra > Instellingen bestanden en veiligheidskopie en gedcom nalopen en eventueel aanpassen!!!

Ik begrijp werkelijk niet wat u bedoelt met dat gedcom bestand, excel bestanden en nog eens een stamboom, dus een leesbaar screenshot graag.
Laatst bewerkt 04 apr 2025 18:01 door Han Kortekaas. Reden: controle of oude stamboom bijgewerkt is.

Lees meer

04 apr 2025 18:37
Han ik geef het op. Ik heb 3 beeldschermen en dat zal wel de oorzaak zijn van de huidige problemen
Ik woon in Spanje en derhalve is alles in het Spaans. Als ik op printscreen druk gebeurt in wezen niets.
daarbij komt nog dat de letters zeer klein zien en er geen leesbare foto tevoorschijn kan komen.
Dus ik geef het op. Ik heb nog een update van Windows gemaakt, Aldfaer werkt maar ik zal wel na iedere sessie een veiligheidskopie maken, zodat ik altijd verder op mijn labtop

Lees meer

04 apr 2025 20:08 - 04 apr 2025 20:12
U kunt toch Nederlands op uw PC installeren?
En drie schermen lijkt leuk maar dan moet je wel weten hoe het werkt.
Aldfaer kan in delen (vensters) naar andere schermen gezet worden maar vaak wordt vergeten om de desbetreffende schermen aan te zetten bij een volgende opstart. Aldfaer onthoudt wat op welk scherm gezet is en als dat scherm niet aan staat dan krijg je 'gewraakte' foutmeldingen.
Laatst bewerkt 04 apr 2025 20:12 door Han Kortekaas.

Lees meer

05 apr 2025 06:17
ik werk al 5 jaar met 3 schermen en start altijd op dezelfde manier op. alle 3 schermen aan. op 1 komt aldfaer op 2 mijn interne bestanden op 3 internet met symbalo met alle connecties naar genealogie, doopboeken etc. . Ik ben daar zeer tevreden mee.

Lees meer

09 apr 2025 18:27
Beste Han, bij het opstarten krijg ik volgende melding: "Access violation at address 00AEA1CF in module 'Aldfaer.exe' Read of address 00000050 ". Het programma start wel op, op de pagina van de referentiepersoon, onmiddellijk gevolgd door de lijst van de personen en dan onmiddellijk krijg ik bovenstaande melding. Als ik er dan op klik valt het programma weg. Verschillende keren heropgestart maar steeds hetzelfde. Dez morgen ging nog alles goed. Wat kan ik doen? Gr Raf

Lees meer

09 apr 2025 18:53
Maakt u gebruik van OneDrive of DropBox? Het kan een storing zijn in de synchronisatie met OneDrive. Zo ja:
Ontkoppel in ieder geval de map Documents\Aldfaer\ uit de OneDrive.
Probeer dan Aldfaer te openen.
Als dat nog niet lukt, geef dan de bestandjes C:\Aldfaer\aldfaer.ini en aldfaer.iniprogram een andere naam en start Aldfaer daarna.

Lees meer

09 apr 2025 19:17
Super, met de naamsverandering was het direct OK. Moet ik hieruit besluiten dat de data niet op OneDrive mogen geplaatst worden? M.vr.groet.

Gemaakt door Kunena