- Bedankjes 0
handleiding
- Marc
- Auteur
Lees minder
Lees meer
handleiding
16 apr 2025 08:35
Kan ik de achterliggende handleiding van Aldfaer als syllabus ergens bekomen, aankopen?
Via Help kan ik wel onderwerpen gaan zoeken en dan telkens verder klikken, maar ik ben nog van de "oude stempel" en hou ervan om alles uitgeprint te kunnen raadplegen/instuderen ipv digitaal.
vriendelijke groeten,
Marc
Via Help kan ik wel onderwerpen gaan zoeken en dan telkens verder klikken, maar ik ben nog van de "oude stempel" en hou ervan om alles uitgeprint te kunnen raadplegen/instuderen ipv digitaal.
vriendelijke groeten,
Marc
- Jos van Rijn
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 13
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
Re: handleiding
16 apr 2025 11:20 - 16 apr 2025 11:23
Een
Online cursus.
, handig te gebruiken op bv een tablet o.d.
Laatst bewerkt 16 apr 2025 11:23 door JayCee.
- Han Kortekaas
-
16 apr 2025 12:41
Marc,
toch heeft de Menu > Documentatie een groot voordeel omdat e.e.a. content-gevoelig is. Dat wil zeggen dat als u de cursor ergens in een veld/scherm heeft staan u de sneltoets F1 kunt gebruiken hetwelk een effect heeft dat u op de juiste pagina van de documentatie uitkomt. Dus directe uitleg en geen gezoek.
Dat weegt best op tegen het afdrukken van tig pagina's waar u in moet zoeken.
Als aanrader kunt u het onderdeel 'Stap voor stap' van de Documentatie doornemen.
toch heeft de Menu > Documentatie een groot voordeel omdat e.e.a. content-gevoelig is. Dat wil zeggen dat als u de cursor ergens in een veld/scherm heeft staan u de sneltoets F1 kunt gebruiken hetwelk een effect heeft dat u op de juiste pagina van de documentatie uitkomt. Dus directe uitleg en geen gezoek.
Dat weegt best op tegen het afdrukken van tig pagina's waar u in moet zoeken.
Als aanrader kunt u het onderdeel 'Stap voor stap' van de Documentatie doornemen.
- Frans Roelvink
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
18 apr 2025 16:40
Dat is al een heel erg oude, versie 4.2. Maar tegelijk is dat de handleiding die ooit in samenwerking met het CBG in boekvorm werd uitgegeven. Uitgever Visual Steps heeft in 2012 ook een boek uitgegeven over Aldfaer. Ook dit is versie 4.2. Ergens snap ik het wel, waarom er geen nieuwe, recente uitgave in drukvorm wordt gemaakt van een recente versie. Immers, als je een boek uitgeeft over software dan is het vaak bij de publicatie al verouderd door updates en zo. Toch zou ik ervoor willen pleiten om er weer een gedrukte versie van de documentatie te hebben. Met name voor senioren is dat veel prettiger dan digitaal. En ja, bij een gedrukte versie moet je zorgen voor een goede index, waarin je kunt zoeken en dat is bij een digitale versie natuurlijk overbodig. Een gedrukte versie, waarin stap voor stap de basisvaardigheden worden uitgelegd is met name voor ouderen prettig. En hoeveel gebruikers van Aldfaer kunnen zich rekenen onder het begrip oudere? Bijvoorbeeld ouder dan 65 jaar. Veel mensen van die leeftijd of ouder zijn niet van kinds af aan gewend om met computers om te gaan. Nogmaals, mijn pleidooi om met name voor de ouderen toch te overwegen om een gedrukte versie van de documentatie uit te geven.