GedCom export v7.0

Lees meer

GedCom export v7.0

09 mei 2025 14:35
Een tijd geleden zijn er meerdere opties mogelijk als men bij een event een getuige wil koppelen.
Voorganger, ondertrouw getuige, aangever, peetouder, ambtenaar, etc...  iets wat voorheen eerder beperkt was 

Indien ik een gedcom (v5.5.1) export maak dan mis ik heel veel van die varianten.
Indien ik een gedcom (v7.0) export maak krijg ik in ANSI en ASCII-mode TOCH alle leestekens éëå, en daar heb ik ook een probleem
volgens de documentatie zou ik bij ASCII of ANSI-mode geen leestekens mogen krijgen
is dit een BUG, en kan dat worden opgelost ??

betreft AldFaer versie 11.1

Lees meer

Re: GedCom export v7.0

09 mei 2025 14:46
Bij een gedcom 7.0 hoort UTF-8 als karakterset.

De gedcom 5.5.1 is niet aangepast op alle varianten van betrokkenen bij een gebeurtenis.

Lees meer

09 mei 2025 16:02
Ik kan bij de instellingen wel de combinatie maken  v7.0 en ASCII, een beetje misleidend dus

En in v5.5.1  zelfs met 'Aldfaer uitbreidingen' , krijg ik de 'nieuwe' getuigen etc..  niet in de gedcom

En UTF-8 kan mijn MS-DOS programma niet lezen (zelf geschreven voor de conversie naar HTML)

dilemma 
toch bedankt voor het antwoord

Lees meer

09 mei 2025 16:54
Als u de gedcom-methode gebruikt om een html document te maken dan zou u zich kunnen verdiepen in het maken van sjablonen; deze vormen de tekst van Aldfaer automatisch om naar een html document

Gemaakt door Kunena