Aldfaer neemt soms geboorteplaats niet op in Gedcom-output

Lees meer

Aldfaer neemt soms geboorteplaats niet op in Gedcom-output

14 mei 2025 12:34
LS

Ik ben recent overgegaan van Geneaal naar Aldfaer en daar nog lerende. Van de goed 1400 personen wordt SOMS de geboorteplaats niet overgenomen naar de gedcom-file. Ik heb dan alleen de geboorteplaats en niet meer gegevens, hoewel een enkele keer nog een geboortejaar erbij. Geneaal zette altijd de geboorteplaats altijd wél in de gedcom-file, Aldfaer soms dus niet.
Doe ik iets fout?

Mvg Rudolph Smits

Lees meer

Re: Aldfaer neemt soms geboorteplaats niet op in Gedcom-output

14 mei 2025 14:25
Mijn vraag is hoe u dat heeft geconstateerd dat er soms wel en soms niet gegevens worden meegenomen.
Let op of het Privacyfilter actief is en of de ontvangende partij dezelfde versie gedcom heeft als u verstuurt. Wellicht heeft u versie 7.0 genomen terwijl de ontvangende partij de gedcom versie 5.5.1 heeft.

Lees meer

14 mei 2025 20:37
Dank allereerst voor de snelle reactie.

Ik vergelijk de gedcom-files uit Geneaal en Aldfaer. Van de laatste de meest recente versie, Geneaal wordt al jaren niet meer onderhouden.
Ik heb de standaardinstelling voor "Publiceer een Persoon" en bij "Indien niet publiceren" inderdaad "Toon naam en geboortedatum". Is dat laatste de reden van niet opnemen van de geboorteplaats in de gedcom-file? En het is voor mij niet mogelijk om daar "Toon naam, geboortedatum en geboorteplaats" van te maken?

Is geen probleem hoor. Maar ik verwerk voor privé gebruik de gedcom-file met Excel om daar diverse eigen overzichten mee te maken. Maar juist omdat het privé is zou ik het privecyfilter mogelijk geheel uit kunnen schakelen?

Lees meer

14 mei 2025 22:27
Eigenlijk zou u het privacyfilter altijd op niet actief kunnen hebben en alleen maar actief moeten maken als u een extern rapport voor derden wilt maken.

Het privacyfilter kan niet op de onderdelen 'Indien niet publiceren" aangepast/aangevuld  worden

Lees meer

15 mei 2025 12:57
Dank voor de tip, is helemaal duidelijk.

Zoals ik eerder al stelde, ik ben nog lerende. En ik heb wéér wat geleerd!   

Issue is opgelost.

Lees meer

15 mei 2025 14:09
Als u vragen heeft over een bepaald onderwerp/veld van een venster waar uw cursor staat dan kunt u met de sneltoets F1 dat onderwerp in de documentatie openen.

Gemaakt door Kunena