Oude stamboom

Lees meer

Oude stamboom

22 mei 2025 07:31
Ik heb twee stambomen samen gebracht, hoe kan ik die oude uit het bestand verwijderen

Lees meer

Re: Oude stamboom

22 mei 2025 10:19
Om onverwachte problemen te voorkomen maak een map aan (of gebruik een USB stick) met de naam Aldfaer_Oud
Verplaats de betreffende Aldfaer bestanden en bijbehorende Veiligheidskopie naar die map (of stick).
Bewaar de eventuele stick op een veilige plaats

De samengevoegde versie. Ik hoop dat je eventuele dubbele personen/vermeldingen hebt verwijderd

Lees meer

22 mei 2025 18:11
Is het mogelijk om stap voor stap uit te leggen hoe ik dat moet doen; welke handelingen ik moet doen om deze naar een stick te verplaatsen

Lees meer

22 mei 2025 19:56
Zucht....
Ik weet niet of het nu noch mogelijk is om de oude info te "bewaren"
Om dat aan te geven dien ik eerst te weten of de 2 oude stamboom bestanden nog bestaan en of het materiaal per oude stamboom ook nog bestaat
OF dat nu
- één oude stamboom en zijn materiaal aanwezig is en
- één nieuwe stamboom met samengevoegde gegevens en gezamenlijk materiaal aanwezig is
Als dat laatste het geval is, is het mogelijk te laat.
Via een Teamviewer sessie kan mogelijk een duidelijk inzicht of nog iets mogelijk is, verkregen worden.

Lees meer

23 mei 2025 15:08
Ik wil nog een keer mijn vraag herhalen
Als ik in de knoppenbalk op het gele mapje druk staan daar verschillende stambomen op ook een heel oude waar praktisch niet opstaat en daar alleen een paar namen op staan, ik wil die verwijderen dat is mijn vraag, hoe doe ik dat, is dat zo moeilijk om daar een juist antwoord op te geven?
Goed het is misschien voor U heel simpel, maar ik weet niet hoe ik die kan verwijderen

Lees meer

23 mei 2025 15:25 - 23 mei 2025 15:30
Jan,
de methode binnen Aldfaer is
1. Ga naar Menu > Bestand > Zoek Aldfaer bestanden
2. klik Stambomen aan en aan de rechterkant alle vinkjes voor de diverse locaties
3. dan ontstaat een lijst 
4. bekijk die lijst en selecteer  (klik op de regel) de oude stamboom die je kwijt wilt ; de regel wordt blauw
5. klik op de toets SHIFT en Delete. Als er een vraag komt over Materiaal ook verwijderen geef je Nee

Als je de oude stambomen hebt verwijderd kun je eventueel ook de oude Veiligheidskopiën verwijderen; begin de bovenstaande riedel dan met bij punt 2 voor Veiligheidskopieën te kiezen.
Als je e.e.a. toch aandurft dan kun je bij punt twee natuurlijk ook voor beide kiezen.
Laatst bewerkt 23 mei 2025 15:30 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jan

Gemaakt door Kunena