tekstgrootte in hoofdvenster

Lees meer

tekstgrootte in hoofdvenster

23 mei 2025 19:18
Beste Aldfaer gebruiker,

Een hele poos gelden heb ik de tekstgrootte in het hoofdvenster aangepast (naar groter dan normaal). Ik kan in de balk bovenin niet meer vinden waar en hoe ik de tekstgrootte heb aangepast. Ik wil graag de tekstgrootte kleiner hebben dan dat ik nu heb.
Graag uw hulp hierbij.
Groet, Adri Huijgens

Lees meer

Re: tekstgrootte in hoofdvenster

23 mei 2025 19:29
Ga naar Extra > Instellingen > Algemeen > Lettergrootte.

Lees meer

23 mei 2025 19:39
Dank JayCee, voor uw snelle reactie.
Als ik doe wat u beschrijft, en dan een kleinere tekstgrootte aanklik dan kan ik in dat zogenaamde (pop-up menu niet onderin "OK" aanklikken, omdat dit popup menu veel te lang is en niet op mijn scherm past. Ik heb ook Aldfaer afgesloten en opnieuw geopend maar de tekstgrootte blijft hetzelfde.
Hoe krijg ik de tekstgrootte toch weer op "normaal" formaat?
Groet,
Adri Huijgens

Lees meer

23 mei 2025 23:44
Dat venster heeft een akkoord knop die standaard op 'Opslaan'  staat. Als u de tekstgrootte heeft gewijzigd dan volstaat een return.

Lees meer

24 mei 2025 10:59
Beste heer Kortekaas, beste Han,
Het venster waarin de tekstgrootte gewijzigd kan worden is door de grootte van de eerder gekozen tekst zo groot dat de "knop" met "Akkoord" buiten beeld valt en niet met scrollen te bereiken is. Ik heb Aldfaer verwijderd van mijn laptop en opnieuw geïnstalleerd, maar op deze laptop blijft de tekstgrootte heel groot. Ook na nieuwe installatie van Aldfaer en het openen van een bestand van een externe harde schijf blijft de tekstgrootte even groot.
Weet u een manier om het menu-deel waarin de tekstgrootte veranderd kan worden zodanig in beeld komt dat ik de knop "Akkoord" in beeld krijg.
Met vriendelijke groet,
Adri Huijgens

Lees meer

24 mei 2025 11:37 - 24 mei 2025 11:40
Wat ik zei is dat u niet die knop hoefde te zien alleen de tekengrootte wijzigen naar bv 9 en dan de returnknop indrukken moet voldoende zijn. Aldfaer start dan zelf overnieuw op.

Een tweede manier is de knop F11 indrukken waardoor de 'fabrieksstandaard'  wordt ingesteld

De derde manier is om Aldfaer te sluiten en twee bestandjes te verwijderen C:\Aldfaer\aldfaer.ini en C:\Aldfaer\aldfaer.iniprogram; bij openen van Aldfaer moet u alle instellingen dan wel nalopen.

Aldfaer overnieuw installeren helpt nooit.
Had u wel de lettergrootte onder Algemeen te pakken, dus niet de lettergrootte onder  Rapporten?
Laatst bewerkt 24 mei 2025 11:40 door Han Kortekaas.

Lees meer

24 mei 2025 11:39 - 24 mei 2025 11:39
Overbodig!
Laatst bewerkt 24 mei 2025 11:39 door JayCee.

Lees meer

24 mei 2025 11:49
Beste heer Kortekaas, beste Han en beste heer Cee, beste Jay,
Dank voor jullie snelle reacties. Ik heb "9" en Enter ingedrukt en jawel, Aldfaer weer in de gewenste tekstgrootte.
Beiden, heel erg bedankt voor jullie, ook zeer snelle reacties!
Maak er een plezierig weekeinde van!
Groeten,
Adri Huijgens

Gemaakt door Kunena