- Bedankjes 2
samenwonen in parenteel
- Thibaud Taudin Chabot
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
samenwonen in parenteel
26 mei 2025 17:29
In een parenteel zie ik een 'x' bij huwelijksdatum. Maar bij andere vormen zoals samenwonen en geregistreerd partnerschap zie ik ook een 'x'.
Moet er bij die alternatieve vormen niet een ander teken staan dan de 'x'?
Moet er bij die alternatieve vormen niet een ander teken staan dan de 'x'?
- Evert
Re: samenwonen in parenteel
26 mei 2025 18:29
Als je in de grafische weergave de muis op de x zet zie je in tekstvorm wat de relatie precies is.
- Thibaud Taudin Chabot
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 2
28 mei 2025 11:38
jammer dat het niet in de print duidelijk is. Misschien iets voor de wensenlijst?
- Evert
28 mei 2025 11:46 - 28 mei 2025 11:49
Hoe bedoel je dat dan precies?
Bij mij staat bijv: ging samenwonen met
Of: ging een geregistreerd partnerschap aan met
Net wat je bij het uitvalmenu bij de tab huwelijk aangeeft.
Dit dan bij een tekstparenteel
Bij mij staat bijv: ging samenwonen met
Of: ging een geregistreerd partnerschap aan met
Net wat je bij het uitvalmenu bij de tab huwelijk aangeeft.
Dit dan bij een tekstparenteel
Laatst bewerkt 28 mei 2025 11:49 door Evert. Reden: aanvulling
- Thibaud Taudin Chabot
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 2
28 mei 2025 11:52
Als ik die grafische parenteel uitprint blijft er dus een x staan bij het partnerschap en kan je dus op die hard copy niet zien wat voor partnerschap het is. In de tekst versie is het wel duidelijk, maar het gaat me juist om de grafische versie.
- Ruud de Ruiter
-
28 mei 2025 12:13 - 28 mei 2025 12:25
Printen van een grafisch parenteel (meer als één pagina) is niet mogelijk. Dat moet handmatig pagina voor pagina. Om een printversie te maken zal je eerst een handmatig blokschema moeten maken om vast te leggen welke pagina's je wenst te printen. Maak dat even voor b.v. 9 generaties
Beter lijkt mij om de gehele map van het grafische rapport als een *.zip te versturen. Meestal moet dit via b.v. WeTransfer omdat in e-mail dit blokkeert van wege het gebruikte Javascript.
Voordeel: je behoudt alle functies die in een print versie verloren gaan.
Beter lijkt mij om de gehele map van het grafische rapport als een *.zip te versturen. Meestal moet dit via b.v. WeTransfer omdat in e-mail dit blokkeert van wege het gebruikte Javascript.
Voordeel: je behoudt alle functies die in een print versie verloren gaan.
Laatst bewerkt 28 mei 2025 12:25 door Ruud de Ruiter.
- Thibaud Taudin Chabot
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 2
28 mei 2025 12:22
ik gebruikte de geprinte versie van de grafische parenteel in een boek als eenvoudig en duidelijk overzicht. En daar staat dus altijd een x bij een partnerschap wat dus hier niet altijd een huwelijk is.
Overigens zijn er meer mogelijkheden mbt printen. Zie bijlage. Zo print ik naar een pdf en in de pdf editor kies ik voor een formaat dat op een plotter kan (ik kan zelf formaten aanmaken in die pdf editor). Op die manier komen er geen pagina onderbrekingen. De resulterende pdf is ook makkelijk door te kijken op een scherm. Als je geen print formaat kan aanmaken zal het printren naar een aantal pagina's resulteren in wat knip en (aan)plakwerk om een mooi resultaat te krijgen.
Overigens zijn er meer mogelijkheden mbt printen. Zie bijlage. Zo print ik naar een pdf en in de pdf editor kies ik voor een formaat dat op een plotter kan (ik kan zelf formaten aanmaken in die pdf editor). Op die manier komen er geen pagina onderbrekingen. De resulterende pdf is ook makkelijk door te kijken op een scherm. Als je geen print formaat kan aanmaken zal het printren naar een aantal pagina's resulteren in wat knip en (aan)plakwerk om een mooi resultaat te krijgen.
- Ruud de Ruiter
-
28 mei 2025 15:55 - 28 mei 2025 15:56
Blijf erbij dat deze wens voor mij niet hoeft, maar dat mag het team beslissen
Je sprak over een boek.
Ik weet niet welk formaat je boek heeft maar getoond voorbeeld is in A4 niet leesbaar. Mogelijk in A2 (42x59.4 cm).
Je geeft aan: de resulterende PDF is gemakkelijk op een scherm door te kijken.
Dat bevestigt mijn suggestie om de gehele map van het grafisch rapport te gebruiken want dan is al dat werk niet nodig. Te meer daar deze altijd up-to-date gehouden kan worden.
Je sprak over een boek.
Ik weet niet welk formaat je boek heeft maar getoond voorbeeld is in A4 niet leesbaar. Mogelijk in A2 (42x59.4 cm).
Je geeft aan: de resulterende PDF is gemakkelijk op een scherm door te kijken.
Dat bevestigt mijn suggestie om de gehele map van het grafisch rapport te gebruiken want dan is al dat werk niet nodig. Te meer daar deze altijd up-to-date gehouden kan worden.
Laatst bewerkt 28 mei 2025 15:56 door Ruud de Ruiter. Reden: team
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 311
02 jun 2025 14:32
Dag Thibaud,
Via het GrafischNageslachtHook bestand dat als bijlage is toegevoegd als zip bestand is het mogelijk om andere symbolen voor relaties dan x ook toe te kennen t.w.
x = huwelijk/kerkelijkhuwelijk, o = ondertrouw, gp = geregistreerd partnerschap, s = samenleven, rel = relatie, onb = onbekende relatievorm
Indien geen datum en plaats zijn in gevuld dan zal na het symbool (geen datum en plaats) worden weergegeven.
Het GrafischNageslachtHook.zip bestand dien je in de uit te pakken in de map Invoegtoepassingen
Waar dan de map Lib User wordt geplaats met bestand GrafischNageslachtHook.asjl
Jammer genoeg heb ik geen oplossing voor het verschil in Huwelijk en Kerkelijk Huwelijk.
Via het GrafischNageslachtHook bestand dat als bijlage is toegevoegd als zip bestand is het mogelijk om andere symbolen voor relaties dan x ook toe te kennen t.w.
x = huwelijk/kerkelijkhuwelijk, o = ondertrouw, gp = geregistreerd partnerschap, s = samenleven, rel = relatie, onb = onbekende relatievorm
Indien geen datum en plaats zijn in gevuld dan zal na het symbool (geen datum en plaats) worden weergegeven.
Het GrafischNageslachtHook.zip bestand dien je in de uit te pakken in de map Invoegtoepassingen
Waar dan de map Lib User wordt geplaats met bestand GrafischNageslachtHook.asjl
Jammer genoeg heb ik geen oplossing voor het verschil in Huwelijk en Kerkelijk Huwelijk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: JayCee
- Evert
- Thibaud Taudin Chabot
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 2
05 jun 2025 15:54
Dat ziet er mooi uit en geeft correcte weergave.
Dank.
Dank.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 311
08 jun 2025 11:45
Thibaud,
Er is een update gemaakt waarin ook Gescheiden wordt weer gegeven.
Indien van toepassing wordt bij een relatie waarbij er sprake is van een scheiden
Na symbool van relatie de datum van start relatie tot eind datum van relatie weergegeven indien geen datum einde relatie bekend is wordt symbool 'gs' getoond.
Het kerkelijk huwelijk wordt nu ook weergegeven als 'kx'
Bij meerdere relaties wordt het (nummer) van de relatie als eerst geplaatst.
Er is een update gemaakt waarin ook Gescheiden wordt weer gegeven.
Indien van toepassing wordt bij een relatie waarbij er sprake is van een scheiden
Na symbool van relatie de datum van start relatie tot eind datum van relatie weergegeven indien geen datum einde relatie bekend is wordt symbool 'gs' getoond.
Het kerkelijk huwelijk wordt nu ook weergegeven als 'kx'
Bij meerdere relaties wordt het (nummer) van de relatie als eerst geplaatst.