- Bedankjes 0
Privacy filter aan of uit: zelfde output
- WM Luitjes
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Privacy filter aan of uit: zelfde output
09 jun 2025 17:00
Ik heb flexitree draaien op een webserver en is dus voor iedereen te bekijken.
Nu wil ik een nieuwe stamboom inlezen en ik heb in Aldfaer een gedcom geexporteerd, maar of ik nu het privacy filter aan- of uitzet, het maakt niet uit: ik zie alleen Privé staan. Zelfs als ik "toestemming publicatie verleend" aangevinkt heb, zie ik die persoon niet verschijnen. Ik heb alle combinaties van vinkjes aan- of uitzetten geprobeerd, maar steeds dezelfde output.
"Toon naam"; ik zie geen naam verschijnen en zelfs "toon aanduiding" ingevuld met "persoon leeft nog" - dus niet Privé (standaardinstelling?)....nee, zie ik ook niet!
Ik gebruik Win 11, Aldfaer 11.1, Bonusrapp 11.5, Invoegtoepassingen 2.4 en Flexitree 1.16....
Graag hoor ik wat ik moet doen om
1. personen die toestemming hebben verleend, te zien verschijnen in de Flexitree omgeving en
2. personen die geen toestemming hebben verleend, te zien verschijnen met de tekst "persoon leeft nog"
Nu wil ik een nieuwe stamboom inlezen en ik heb in Aldfaer een gedcom geexporteerd, maar of ik nu het privacy filter aan- of uitzet, het maakt niet uit: ik zie alleen Privé staan. Zelfs als ik "toestemming publicatie verleend" aangevinkt heb, zie ik die persoon niet verschijnen. Ik heb alle combinaties van vinkjes aan- of uitzetten geprobeerd, maar steeds dezelfde output.
"Toon naam"; ik zie geen naam verschijnen en zelfs "toon aanduiding" ingevuld met "persoon leeft nog" - dus niet Privé (standaardinstelling?)....nee, zie ik ook niet!
Ik gebruik Win 11, Aldfaer 11.1, Bonusrapp 11.5, Invoegtoepassingen 2.4 en Flexitree 1.16....
Graag hoor ik wat ik moet doen om
1. personen die toestemming hebben verleend, te zien verschijnen in de Flexitree omgeving en
2. personen die geen toestemming hebben verleend, te zien verschijnen met de tekst "persoon leeft nog"
- Han Kortekaas
-
Re: Privacy filter aan of uit: zelfde output
09 jun 2025 18:09
Even ter controle; heeft u wel deze gedcom via FTP naar de website gestuurd en deze ingelezen via de beheerpagina?
- WM Luitjes
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
09 jun 2025 21:34
Beste Han,
Dat heb ik uiteraard gedaan.
Dat heb ik uiteraard gedaan.
- Paul Kallenberg
10 jun 2025 16:07
Ga in Aldfaer naar Extra -> Instellingen, kies daar links voor Privacy, klik de checkbox Actief aan bij Privacy en vul bij Toon aanduiding in "Persoon leeft nog". Klik onderaan op Opslaan om dit vast te leggen.
Ga naar Bestand -> Exporteer GEDCOM en klik Ja op de vraag of het Privacy filter gebruikt moet worden.
Open het gemaakte GEDCOM-bestand in een tekst-editor en controleer of hierin bij levende personen als naam "Persoon leeft nog" staat.
Als dit in orde is, kopieer / upload het bestand naar de submap administrator/gedcomfiles van Flexitree.
Ga naar de beheerderpagina van Flexitree en klik op het gele vakje Stamboom inlezen. Selecteer het betreffende GEDCOM-bestand, vul de gewenste naam van het stamboombestand in en klik onderaan op Stamboom inlezen.
Als ik het bovenstaande bij mij uitvoer krijg ik bij nog levende personen de vermelding "Persoon leeft nog" te zien.
Paul
Ga naar Bestand -> Exporteer GEDCOM en klik Ja op de vraag of het Privacy filter gebruikt moet worden.
Open het gemaakte GEDCOM-bestand in een tekst-editor en controleer of hierin bij levende personen als naam "Persoon leeft nog" staat.
Als dit in orde is, kopieer / upload het bestand naar de submap administrator/gedcomfiles van Flexitree.
Ga naar de beheerderpagina van Flexitree en klik op het gele vakje Stamboom inlezen. Selecteer het betreffende GEDCOM-bestand, vul de gewenste naam van het stamboombestand in en klik onderaan op Stamboom inlezen.
Als ik het bovenstaande bij mij uitvoer krijg ik bij nog levende personen de vermelding "Persoon leeft nog" te zien.
Paul
- WM Luitjes
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
11 jun 2025 10:44
Ik zie alleen personen die in leven zijn en die toestemming hebben gegeven om gepubliceerd te worden. Verder degenen die niet aangevinkt zijn met toestemming verleend, zie ik niet.
- Paul Kallenberg
11 jun 2025 11:15
Staan alle personen in het GEDCOM-bestand of ontbreken ze hierin?
Paul
Paul
- WM Luitjes
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
11 jun 2025 13:10
Ik zie dus wel de nog in levende zijnde personen (toestemming verleend). De personen die nog leven en waarbij de vinkjes "uitsluiten van publicatie" en "toestemming verleend" NIET aanstaan, zitten niet in de gedcom. Van deze personen zie ik ook niet de aanduiding "persoon nog in leven". Ze komen gewoon niet voor.
- Han Kortekaas
-
11 jun 2025 14:40 - 11 jun 2025 14:46
Als de levenden bij een actief privacyfilter weggefilterd worden, maar u wilt ze wél zien, dan moet u de Instelling voor het PF wijzigen. Zie voorbeeld.
De tekst 'Privé' kunt u dus wijzigen naar 'Persoon nog in leven' o.i.d.
De tekst 'Privé' kunt u dus wijzigen naar 'Persoon nog in leven' o.i.d.
Laatst bewerkt 11 jun 2025 14:46 door Han Kortekaas.
- WM Luitjes
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
11 jun 2025 20:21 - 11 jun 2025 20:22
Ik heb deze instelling (zie bijlage) staan in Aldfaer: hetzelfde dus als ik het goed zie. En toch zie ik geen personen met "Persoon leeft nog".
Laatst bewerkt 11 jun 2025 20:22 door WM Luitjes.
- Han Kortekaas
-
12 jun 2025 18:16
ik heb met die instellingen een kleine gedcomtest gemaakt en ik heb wel degelijk de personen met de juiste omschrijving in de gedcom. Ook als ik die gedcom weer inlees in een nieuwe stamboom.
- Ruud de Ruiter
-
13 jun 2025 07:37 - 13 jun 2025 07:46
Wim,
Misschien overbodig maar heeft u die instelling onder een andere naam opgeslagen en geactiveerd?
Info: het is mogelijk om verschillende instellingen met een unieke naam op te slaan en te activeren.
Zie uitval pijltje naast het icoon
Wat is uw resultaat als u een persoonskaart van een dergelijk persoon maakt ?
Misschien overbodig maar heeft u die instelling onder een andere naam opgeslagen en geactiveerd?
Info: het is mogelijk om verschillende instellingen met een unieke naam op te slaan en te activeren.
Zie uitval pijltje naast het icoon
Wat is uw resultaat als u een persoonskaart van een dergelijk persoon maakt ?
Laatst bewerkt 13 jun 2025 07:46 door Ruud de Ruiter. Reden: persoonskaart