- Bedankjes 0
Bij bronnen plaatsnaam wijzigen
- J. v. d. Wijst
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Bij bronnen plaatsnaam wijzigen
13 jun 2025 16:14
Bij bronnen heb ik de plaatsnaam BHIC 's Hertogenbosch vermeld zonder tussen streepje is dat mogelijk omdat in een keer te veranderen of moet ik alles apart veranderen het moet zijn BHIC 's-Hertogenbosch.
- Han Kortekaas
-
Re: Bij bronnen plaatsnaam wijzigen
13 jun 2025 17:03 - 13 jun 2025 17:04
ga naar Menu> Stamboom> Onderhoud, bronnen en tik de verkeerde tekst in, corrigeer en geef OK
Laatst bewerkt 13 jun 2025 17:04 door Han Kortekaas.
- J. v. d. Wijst
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
13 jun 2025 17:10
Dat moet ik dan bij elke bron doen kan niet in een keer gedaan worden
- Han Kortekaas
-
14 jun 2025 10:25
dat klopt als de volledige brontekst verschilt.
Een andere methode is een gedcom export maken, die met een tekst editor te bewerken en dan in een schoon bestand in te lezen. Nadeel is dan dat verschillende zaken niet meekomen. Denk aan Groepen, Dubbelen en vensteropmaak.
Op dit moment zou u met de selecteerknop een Groep kunnen maken van de personen die / 's Hertogenbosch/ in de tekst hebben staan. Die groep is wat makkelijker af te pellen.
Een andere methode is een gedcom export maken, die met een tekst editor te bewerken en dan in een schoon bestand in te lezen. Nadeel is dan dat verschillende zaken niet meekomen. Denk aan Groepen, Dubbelen en vensteropmaak.
Op dit moment zou u met de selecteerknop een Groep kunnen maken van de personen die / 's Hertogenbosch/ in de tekst hebben staan. Die groep is wat makkelijker af te pellen.