Predicaten in grafisch overzicht

Lees meer

Predicaten in grafisch overzicht

23 jun 2025 11:21
Is het mogelijk om de predicaten te tonen in het (geprinte) grafisch overzicht?

Lees meer

Re: Predicaten in grafisch overzicht

24 jun 2025 09:48
Hoeveel want een persoon kan meerdere predicaten hebben en al dan niet afgekort ?
Maar ik begin er niet aan

Lees meer

24 jun 2025 10:09
Het zou een simpele optie kunnen zijn, ja/nee. Meerdere predicaten is een grote uitzondering. Bij titels komen er inderdaad vaker meerdere voor, maar die vraag ik dan ook niet.
Predicaten zijn iets wat juist in de genealogie een rol speelt omdat meestal erfelijk vastligt wie wel en wie niet en juist daarom goed om in het grafische overzicht op te nemen.

Lees meer

25 jun 2025 12:05
Dag Thibaut,

Het simpele antwoord is Ja

Neem buiten het forum contact met mij op via mijn email, hetwelk je vind onder de knop ''lees meer'"

Meije

Lees meer

26 jun 2025 07:13
Info: Predicaten kunnen lange teksten zijn

Lees meer

26 jun 2025 09:37
Predicaten zijn nimmer lange teksten; het gaat om het element predicaat en niet de bijbehorende notitie.

Overigens zit ik te wachten op de volgende aanvraag van Thibaut om Titels (sommige??) ook te willen afdrukken in de grafische overzichten. Titels en Predikaten gaan hand in hand.

Lees meer

26 jun 2025 11:29
De vraag naar titels zal niet komen. Predicaten zijn over het algemeen erfelijk en daardoor gerelateerd aan de genealogie. Titels zijn dat over het algemeen niet.

Lees meer

26 jun 2025 12:17 - 26 jun 2025 12:18
Interessant is deze website over Titels en Predikaten. Vandaar mijn opmerking.
Laatst bewerkt 26 jun 2025 12:18 door Han Kortekaas.

Lees meer

06 jul 2025 14:38
Aan belangstellenden,

Via direct contact met Thibaud is mij duidelijk geworden hoe zijn vraag te realiseren is.
Hierbij 3 hookbestanden die zich in het zip bestand bevinden en in de map User Lib uitgepakt dienen te worden.
Het Predicaat wordt voor de volledige naam getoond en de Adellijke titel wordt tussen de voornaam en achternaam
De adellijke titels zijn:
prins, prinses, hertog, hertogin, markies, markiezin, markgraaf, markgravin, graaf, gravin, burggraaf, burggravin, baron, barones, ridder

Via een dialoog is het mogelijk Predicaat dan wel Adellijke titel uit te vinken.
Reeds eerde mogelijkheden in de hook bestanden blijven bestaan.

Bijlage:

Bestandsnaam: Hookbestan...rten.zip
Bestandsgrootte:9 KB

Gemaakt door Kunena