relatie kind ouders verdwenen

Lees meer

relatie kind ouders verdwenen

12 jul 2025 14:10 - 12 jul 2025 14:40
Na een error werd systeem opnieuw opgestart zonder dat Aldfaer correct was afgesloten.
Daarna worden er bij kinderen geen ouders meer weergegeven en helaas blijft dat zo na bestandsherstel.
(bij ouders worden kinderen wel vermeld)
Er blijkt ook een soortgelijk probleem te zijn bij partners (bij de ene partner wordt de andere partner weergegeven, maar bij die andere partner wordt geen partner getoond. 
Valt er nog iets anders te proberen dan een reserve kopie terug te zetten?
(versie 11.1)
Laatst bewerkt 12 jul 2025 14:40 door Job Waterreus.

Lees meer

Re: relatie kind ouders verdwenen

12 jul 2025 15:43
Job,
dit lijkt er sterk op dat door de systeem error (?)  een of meerdere indexbestandjes corrupt zijn geraakt. Misschien wel in combinatie met jouw andere melding iz te veel biologische ouders dan wel meer dan 2 biologische ouders.
De laatste moet eigenlijk een lang sluimerende fout zijn want n.m.m. krijg je dat tegenwoordig niet meer voor elkaar, tenzij e.e.a. met een gedcom is geïmporteerd.

Lees meer

12 jul 2025 15:58
Was inderdaad een systeem error. Ik had verwacht dat bestandsherstel corrupte indexen zou kunnen herstellen, maar blijkbaar is dat niet zo.
Het zou wel handig zijn als niet te herstellen fouten ook gemeld worden.

Die meerdere ouders uit de andere melding zijn inderdaad het gevolg van een GEDCOM import (ontstaan door een export uit een oudere versie (3.2?) waar dat nog mogelijk was. Dat was op zich wel handig want het ging om bronnen die verschillende ouders aangaven, waarbij beide mogelijk waren.)

Zal ik de back-up maar gaan gebruiken?

Lees meer

12 jul 2025 17:23
lijkt me (helaas) een goed idee.

Lees meer

12 jul 2025 18:25
Gedaan (was gelukkig vrij recent).

Het lijkt me toch wel handig om eens te kijken of dit soort problemen toch niet opgelost kunnen worden door bestandsherstel.

Gemaakt door Kunena