- Bedankjes 0
Automatisch aanvullen
- Alfred
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Automatisch aanvullen
28 jul 2025 16:40
Kort geleden ontdekte ik de functie 'Automatisch aanvullen'. Het gebruik is handig. Toch kan het nog handiger als de sortering niet alfabetisch maar, optioneel, op laatst gebruikt, kan.
Dus als ik Amsterdam invul bij een record en daarna bij een nieuw record 'Am' intoets, er in een dropdown als eerste niet 'Amersfoort' maar 'Amsterdam' verschijnt.. Variaties hierop zijn ook denkbaar. Bijv. Laatste gebruikte en daarna toch alfabetisch.
.
Dus als ik Amsterdam invul bij een record en daarna bij een nieuw record 'Am' intoets, er in een dropdown als eerste niet 'Amersfoort' maar 'Amsterdam' verschijnt.. Variaties hierop zijn ook denkbaar. Bijv. Laatste gebruikte en daarna toch alfabetisch.
.
- Ruud de Ruiter
-
Re: Automatisch aanvullen
28 jul 2025 19:08
Alfred
De werking van Aaanvullen is anders. Er wordt pas aangevult als er een unieke inhoud gevonden is.
Dus
Ame geeft Amersfoort
Amster geeft Amsterdam
Amstel geeft Amstelveen
Uiteraard onder de voorwaarde dat een unieke invoer wordt gebruikt
De werking van Aaanvullen is anders. Er wordt pas aangevult als er een unieke inhoud gevonden is.
Dus
Ame geeft Amersfoort
Amster geeft Amsterdam
Amstel geeft Amstelveen
Uiteraard onder de voorwaarde dat een unieke invoer wordt gebruikt
- Alfred
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: Automatisch aanvullen
03 aug 2025 13:51
Toch zou het denk ik een verbetering zijn als een tweede index (dus op laatst gebruikt) meeloopt. Bij het invullen van S-C-H-I-N verschijnt Schinveld pas nadat ik de V intoets omdat Schinnen er nog voor zit.
Maar goed, einde discussie, lijkt me zo.
Maar goed, einde discussie, lijkt me zo.