Kan geen kinderen en partners meer toevoegen

Lees meer

Kan geen kinderen en partners meer toevoegen

31 jul 2025 11:09
Goedemorgen,
Ik gebruik Aldfaer al jaren zonder problemen. Sinds kort kan ik echter geen kinderen- en partners meer aanmaken en toevoegen. Wanneer ik bijv. in het vak 'kinderen' mijn rechter muisknop indruk, verschijnt wel het popup scherm 'kind/zoon/dochter toevoegen', maar na het selecteren gebeurt er niks, behalve dat de zwarte cursor veranderd in een witte. Als ik daarna m'n linker- of rechter muisknop indruk hoor ik een korte beltoon- en staat ook het hele programma vast. Als ik vervolgens de escape toets indruk, ben ik weer terug bij af- en is de cursor weer zwart. Ik heb versie 11.1 en draai het programma al geruime tijd op een laptop met Windows 11 Home. 
Heeft iemand een oplossing?

Lees meer

Re: Kan geen kinderen en partners meer toevoegen

31 jul 2025 14:33
Het u al ooit Stamboom > bestand opschonen uitgevoerd?

Lees meer

31 jul 2025 19:57
Bestand opschonen gaf niet het gewenste resultaat. Ik heb het programma verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Alles werkt nu weer!

Lees meer

29 aug 2025 15:41
Ik gebruik het programma ook al jaren en heb nu het probleem dat ik geen personen meer kan toevoegen. Als ik op de knop persoon toevoegen klik veranderd de cursor van zwart naar wit en loop het programma vast. Met de ecs knop kom ik weer terug in her programma. Ook heb ik Stamboom > opschonen uitgevoerd geen resultaat. Ik heb inmiddels het oude programma verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Ik gebruik de laatste versie 11.1. en Windows 11. Heeft iemand een oplossing?

Lees meer

29 aug 2025 19:41
Als u een programma overnieuw installeert dan zal het programma altijd kijken naar de oude instellingen!! Als in die bestandjes een fout zit dan blijft de fout dus voor de nieuwe installatie. Dus .........nooit overnieuw installeren.
Sluit Aldfaer
Ga naar C:\Aldfaer en verwijder daar aldfaer.ini en aldfaer.iniprogram  Als u de laatste niet kunt vinden kijk dan voor Beeld in "Weergeven" en zet een vinkje bij "bestandsnaamextensies.
Open Aldfaer
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Wil de Koning

Lees meer

30 aug 2025 10:37
Ik hen aldfear.iniprogram verwijderd. Aldfear.ini kon ik niet vinden. Programma opnieuw opgestart en werkt weer. Hartelijk dank voor de snelle reactie met positief resultaat.

Gemaakt door Kunena