Vraag over integratie Aldfaer stambomen in nieuwe website

Lees meer

Vraag over integratie Aldfaer stambomen in nieuwe website

18 aug 2025 17:48
Goedemiddag,Namens de Andringa Stichting beheer ik de website www.Andringaonline.nl . Voor de familie­stambomen en parentelen maken wij gebruik van het programma Aldfaer. De huidige site is gebouwd in WordPress.Momenteel zijn we bezig met de opbouw van een nieuwe website via Strato: www.AndringaStichting.nl (of .com). Deze maken we met het pakket STRATO Sitebuilder Pro.Daarnaast zijn we bezig om .aldf-bestanden van Andringaonline (versie 6.0 en eerder) om te zetten naar de nieuwste versie (11.x), zodat we met de actuele update van Aldfaer kunnen werken.Graag willen we ook op de nieuwe website de stambomen en parentelen uit Aldfaer beschikbaar maken. We hebben al geprobeerd om GEDCOM-bestanden over te zetten naar de nieuwe site, maar dit lukt helaas niet.Onze vraag is daarom:
Is er een mogelijkheid om de Aldfaer stambomen en parentelen goed te integreren op onze nieuwe website via Strato?Met vriendelijke groet,
Ted Andringa

Lees meer

Re: Vraag over integratie Aldfaer stambomen in nieuwe website

18 aug 2025 23:01
Beste,
als u zich oriënteert op Aldfaer om dit te laten werken onder een website dan is het antwoord dat dat onmogeljik is. Aldfaer is een software pakket dat op Windows is gebaseerd, en kan dus uitsluitend op een lokale PC bijgehouden worden.
Wat wél mogelijk is om de gegevens naar rapportages weg te schrijven en deze rapportages in de website op te nemen. Het Aldfaer pakket kent diverse mogelijkheden die in de zgn Bonusrapporten worden toegelicht. Er is niets dynamisch.
De GEDCOM bestanden zullen u daar niet bij helpen want dan heeft u een website applicatie nodig die de gegevens verwerkt.

Blijkbaar is er al een Aldfaer versie 6.0 op de achtergrond aanwezig. Uw wens is om die te updaten naar de laatste versie 11.1. Het makkelijkst is om van de versie 6 een GEDCOM export te maken, dan Aldfaer 11.1 te installeren en de gedcom in te lezen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ted

Lees meer

19 aug 2025 09:35
Mocht je toch met een gedcom willen werken, dan kan ik TNG aanbevelen voor de verwerking van de gedcom op de website. Ik gebruik de combinatie Aldfaer en TNG al jaren en dat bevalt prima. Zie bijvoorbeeld de Alsemgeest-website .
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ted

Lees meer

19 aug 2025 17:17
Dank jullie wel voor het antwoorden. Ik ga het uitzoeken. Erg mooie website Henny! 😀

Groet Ted

Lees meer

20 aug 2025 08:34 - 20 aug 2025 09:20
Hoe kan ik de gegevens van de een stamboom integreren in een andere stamboom. De bedoeling is om de gegevens van de familie Vanhoutte/Van Houtte die zich in de de stamboom van de familie Lauwereins bevinden over te plaatsen in een eigen stamboom Vanhoutte/ Van Houtte. Alvast bedankt voor een antwoord.
Laatst bewerkt 20 aug 2025 09:20 door Han Kortekaas.

Lees meer

20 aug 2025 09:17

Lees meer

20 sep 2025 23:43
Dag Henny,

Wat zijn de kosten hiervan? is dat maar eenmalig? $36.99 USD Of komen hier nog meer kosten bij? 

Groeten Ted

Gemaakt door Kunena