Kwartierstaat (grafisch)

Lees meer

Kwartierstaat (grafisch)

19 aug 2025 19:04
Goedenavond,
Als ik een kwartierstaat wil maken(grafisch), dan zie ik dat alleen de proband staat ingevuld, de rest van de blokken blijft leeg. Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik kom er niet uit. Moet ik soms groepen maken of zo? Het lukt wel bij het parenteel, maar ik wil ook graag een kwartierstaat kunnen aanmaken.
Met vriendelijke groet,
Agnita Kuipers.

Lees meer

Re: Kwartierstaat (grafisch)

19 aug 2025 20:01
Agnita,

De proband heeft geen voorouders.
Dat het wel lukt bij een parenteel betekent dat je waarschijnlijk  de verste voorouder ook gebruikt voor de kwartierstaat.
En om een kwartierstaat te maken dien je een persoon te kiezen welke verwant is aan de proband
Dus als de proband jou oudste bekende voorvader is dan dien je als proband te kiezen Agnita Kuipers.

Lees meer

22 aug 2025 10:50
Bedankt Meije, maar ik snap het nog steeds niet. Ik denk dat ik toch een stap vergeet. Hoe maak je nu een kwartierstaat aan? Hoe kies ik mezelf dan als proband? 

Nu ga ik op de persoonskaart van mijn oudste voorvader staan, en daar kies ik "rapporten" en selecteer Kwartierstaat. Dan nog krijg ik alleen mijn oudste voorvader te zien en verder niets. Wat gaat er dan mis?
Met vriendelijke groet,
Agnita Kuipers.

Lees meer

22 aug 2025 11:10
U moet uzelf in het hoofdvenster zetten en dan de kwartierstaat

Lees meer

23 aug 2025 09:57
Beste Han,
Als ik in het hoofdvenster sta, dan nog blijft er maar 1 gevuld blokje van mij, en niet van mijn (voor)ouders.
Dus het blijft hetzelfde.
Groeten van Agnita.

Lees meer

23 aug 2025 10:22
ga eens naar Menu > Extra > Instellingen en kijk naar Rapporten aan de rechterkant generatiebeperking. Ik denk dat je die aan hebt gevinkt met 1 generatie. Haal de vink weg.

Lees meer

23 aug 2025 10:27
Han, ik denk dat ik het heb gevonden. Bij eerdere problemen zag ik dat de oplossing zit in het feit dat de koppelingen niet goed staan. In plaats van "wettige" moet je "biologisch" aanvinken. Daar zit het probleem. Ik heb gelezen dat bij de genealogie de bloedband belangrijker is dan de wettige afstamming.
Nu krijg ik wel een grafische kwartierstaat.
Maar fijn dat je hebt meegedacht. Dus nu kan ik weer verder.
Met vriendelijke groet,
Agnita Kuipers.

Gemaakt door Kunena