Kan bestand niet tonen (Bestand: Materiaal)

Lees meer

Kan bestand niet tonen (Bestand: Materiaal)

30 aug 2025 15:38
Bij het overzetten van Aldfaer naar een nieuwe computer is de map "Materiaal" niet gekoppeld aan het hoofdbestand.
Ik krijg als melding "Kan bestand niet tonen" met daaronder het pad naar de desbetreffende afbeelding
De map "Materiaal" heb ik wel met daarin alle bijbehorende afbeeldingen maar die krijg ik niet meer gekoppeld op de nieuwe computer.
Hoe krijg ik dat weer goed?

Lees meer

Re: Kan bestand niet tonen (Bestand: Materiaal)

30 aug 2025 17:34
Controleer of het pad bij de instelling eigenschappen 'Materiaal' overeenkomt met de locatie van de map Materiaal. Bij een standaardinstallatie is dit C:\Users\uw_gebruikersnaam\Documenten\Aldfaer\Materiaal. Draai deesnoods vervolgens een Bestandcontrole en -reparatie.

Lees meer

31 aug 2025 13:10
Dank voor de hulp

Het pad komt niet overeen.
Het is:  c:\Aldfaer\Materiaal\....
Het moet zijn: c:\Users\Gebruiker\Documents\Aldfear\Materiaal\........
Het bestand "Materiaal" zou ik dan moeten verplaatsen? Heb gezocht op mijn computer maar dat pad is er niet. "Bestandscontrole en -reparatie" doet het (daarom?!) ook niet.
Jammer. Nog een ander idee?

Lees meer

31 aug 2025 13:43 - 31 aug 2025 13:44
In C:\Aldfaer mogen geen andere mappen/bestanden staan dan de mappen van Aldfaer-programma.
Verplaats de map 'Materiaal' (met inhoud) naar C:\Users\Gebruiker\Documents\Aldfear\Materiaal\........
Ga naar Stamboom > Eigenschappen en klik op de gele map rechts van het veld Materiaal en navigeer naar de locatie van de map Materiaal.(zie tweede regel).
Indien de gekoppelde bestanden niet tevoorschijn komen, draai dan een Bestandcontrole en -reparatie.

Laatst bewerkt 31 aug 2025 13:44 door JayCee.

Lees meer

31 aug 2025 17:50
Het is gelukt!!!!  Enorm bedankt.
Vr.gr..  Jan Swier

Gemaakt door Kunena