- Bedankjes 1005
intern nummer gelijk
- Ruud de Ruiter
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
intern nummer gelijk
25 sep 2025 16:00
Ik heb een bestand ontvangen waarin 4 tweetallen dubbel vermeldt zijn met per tweetal een gelijk intern nummer.
Bestaat er een procedure hoe dit te corrigeren ?
Info: in een ander ontvangen bestand was dit voor één tweetal het geval. De inhoud was dermade onzin, dat ik die simpel heb kunnen wissen
Bestaat er een procedure hoe dit te corrigeren ?
Info: in een ander ontvangen bestand was dit voor één tweetal het geval. De inhoud was dermade onzin, dat ik die simpel heb kunnen wissen
- Han Kortekaas
-
Re: intern nummer gelijk
25 sep 2025 16:31 - 25 sep 2025 16:42
Maak twee groepen. Groep A is iedereen en Groep B zijn de dubbelgangers.
Van A en B groepsvergelijk " slechts in één groep" kun je een nieuwe stamboom maken.
Vervolgens handwerk om te zien of die dubbelen er nu enkelvoudig in voorkomen of niet. I.g.v. van niet dan handmatig toevoegen
Belangrijk is te achterhalen wat de mogelijke oorzaak is. Gedcom?? Mutatiedatum, datum invoeren, OneDrive enz.
Van A en B groepsvergelijk " slechts in één groep" kun je een nieuwe stamboom maken.
Vervolgens handwerk om te zien of die dubbelen er nu enkelvoudig in voorkomen of niet. I.g.v. van niet dan handmatig toevoegen
Belangrijk is te achterhalen wat de mogelijke oorzaak is. Gedcom?? Mutatiedatum, datum invoeren, OneDrive enz.
Laatst bewerkt 25 sep 2025 16:42 door Han Kortekaas. Reden: Achterhalen wat de reden is.
- Ruud de Ruiter
-
Auteur
25 sep 2025 16:46
Han,
Bedankt, ga ik doen maar voor de zekerheid doe ik dat op een kopie van het betreffende bestand en eerst als dat een positief resultaat heeft dit op het originele bestand herhalen. Maar dat wordt morgen.
Ik meld het resultaat
Bedankt, ga ik doen maar voor de zekerheid doe ik dat op een kopie van het betreffende bestand en eerst als dat een positief resultaat heeft dit op het originele bestand herhalen. Maar dat wordt morgen.
Ik meld het resultaat
- Ruud de Ruiter
-
Auteur
26 sep 2025 10:08
Tussenresultaat:
De dubbele personen zijn uit het stamboombestand verwijderd.
Nu deze personen handmatig toevoegen aan de hand van het originele bestand
De dubbele personen zijn uit het stamboombestand verwijderd.
Nu deze personen handmatig toevoegen aan de hand van het originele bestand