Materiaal

Lees meer

Materiaal

13 okt 2025 16:16
Ik heb mijn stamboom overgezet naar een nieuwe PC met de standaard Aldfaer instelling, directories en subdirectories.
In mijn stamboom staan de paden naar materiaal bestanden zoals die voorheen waren. Nu zou het pad \Aldfaer\Materiaal\ moeten worden.
is er een mogelijkheid (werkwijze) om de pad definities te wijzigen zonder dat ik bij de ruim 1200 linken per link de wijziging aanbreng.

Lees meer

Re: Materiaal

13 okt 2025 16:33
U kunt bij Stamboom > Eigenschappen de correcte map ingeven waar uw materialen staan.
het pad dat u opgeeft C:\Aldfaer\ Materialen betekent dat uw fotobestanden in de installatiemap van Aldfaer staan en dat is niet wenselijk. Standaard is de map C:\Users\uw inlog\Documenten\Aldfaer\Materiaal
Versleep alle materialen naar die locatie en draai dan Stamboom > bestandscontrole en -reparatie waardoor alle koppelingen in één keer hersteld worden.

Lees meer

26 okt 2025 13:50
Ja, je kunt dit efficiënt oplossen door het Aldfaer hulpprogramma "Materiaalpaden aanpassen" te gebruiken. Hiermee kun je in één keer alle bestandslocaties aanpassen naar het nieuwe pad. Je vindt deze optie via Extra > Materiaalpaden aanpassen. Maak vooraf wel een back-up van je bestand, voor de zekerheid! Veel succes.

Lees meer

26 okt 2025 14:50
@Rehan
Als ik mag opmerken een raar advies. Er bestaat geen hulpprogramma "materiaalpaden aanpassen" . 

Gemaakt door Kunena