- Bedankjes 0
Eigen materiaal viewer ?
- HeGJ
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Eigen materiaal viewer ?
14 okt 2025 15:42
Goedemiddag,
Is het mogelijk om zelf te definiëren met welke viewer mijn materiaal wordt weergegeven?
Als ik vanuit Aldfaer een akte (jpg) wil bekijken wordt ie zeer onduidelijk weergegeven terwijl als ik er in de materiaal-folder op dubbel-click er geen vuiltje aan de lucht is.
bij voorbaat dank.
Is het mogelijk om zelf te definiëren met welke viewer mijn materiaal wordt weergegeven?
Als ik vanuit Aldfaer een akte (jpg) wil bekijken wordt ie zeer onduidelijk weergegeven terwijl als ik er in de materiaal-folder op dubbel-click er geen vuiltje aan de lucht is.
bij voorbaat dank.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 311
Re: Eigen materiaal viewer ?
14 okt 2025 16:54
Ook een goedemiddag,
Een dubbele klik in Aldfaer op een afbeelding wordt de foto weergegeven zoals deze ook wordt weergegeven als in de map Materiaal.
En door op het symbool in de linker bovenhoek te klikken kun je de afbeelding aanpassen wordt de app geopend waarmee de extensie gekoppeld is.
Het verschil is dat in de materiaal map de foto's worden getoond in de app waaraan de extensie is gekoppeld
Een dubbele klik in Aldfaer op een afbeelding wordt de foto weergegeven zoals deze ook wordt weergegeven als in de map Materiaal.
En door op het symbool in de linker bovenhoek te klikken kun je de afbeelding aanpassen wordt de app geopend waarmee de extensie gekoppeld is.
Het verschil is dat in de materiaal map de foto's worden getoond in de app waaraan de extensie is gekoppeld
- HeGJ
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
14 okt 2025 16:57
Aaaaaahhhhh, zie nu dat je tijdens het “aanpassen” kunt in/uit zoomen.
dat was wat ik miste. Helde.
dank je wel, opgelost.
dat was wat ik miste. Helde.
dank je wel, opgelost.
- Rehan
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
24 okt 2025 17:11
Hallo! In Aldfaer kun je helaas niet rechtstreeks instellen met welke viewer een bestand geopend wordt. Het programma gebruikt standaard de gekoppelde viewer van Windows. Je zou kunnen proberen het standaardprogramma voor .jpg-bestanden in Windows zelf aan te passen via "Standaard-apps", zodat Aldfaer jouw favoriete viewer gebruikt. Hopelijk helpt dit!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: HeGJ
- Han Kortekaas
-
24 okt 2025 17:17
In Aldfaer wordt fotomateriaal geopend door het programma dat geassocieerd is met de extensie. Als er verschillende extensies zijn die niet verbonden zijn aan het door de gebruiker gewenste fotoprogramma dan krijg je de default en dat is per definitie Foto van Windows.
Ergo, kijk eens in de Windows instellingen voor bestandsextensies.
Ergo, kijk eens in de Windows instellingen voor bestandsextensies.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: HeGJ