RichEdit line insertion error

Lees meer

RichEdit line insertion error

22 okt 2025 15:57 - 22 okt 2025 16:11
Ik start een bestaande stamboom, hetzij op de interne schijf, hetzij op een externe schijf.
Na enkele mutaties krijg ik de melding:

gevolgd door een leeg Aldfaer venster: Automatische update

Op dit moment negeer ik deze meldingen want het blokkeert de werking van Aldfaer niet.

Deze melding krijg ik:
op PC1 met Aldfaer vanaf de interne schijf of van de externe T schijf  EN
op PC2 met Aldfaer vanaf de interne schijf of van de externe T schijf 

Systeem beide PC's > Windows 10 - Aldfaer 12 : melding kwam ook voor met Aldfaer 10 en 11

Laatst bewerkt 22 okt 2025 16:11 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

Re: RichEdit line insertion error

22 okt 2025 16:53
Ruud,

Kort antwoord: het lijkt me geen probleem om de melding te negeren en het Automatische updatevenster te sluiten.

Iets langer antwoord: Als je Aldfaer start gaat hij, op de achtergrond, kijken of er updates zijn van een of meer invoegtoepassingen. Dat kan even duren, met name als je invoegtoepassingen hebt waarvan de bijbehorende website niet meer bestaat.
Als dat achtergrondproces klaar is en er updates zijn van een of meer invoegtoepassingen wordt het venster Automatische update geopend en wordt daarin vermeld welke invoegtoepassing(en) je kunt bijwerken.
Bij een van die invoegtoepassingen die jij hebt staan gaat daar kennelijk iets mis, wat leidt tot de meldingen die je krijgt. Om welke invoegtoepassing(en) dit gaat en wat er precies mis gaat durf ik zo niet te zeggen, maar daar ligt het vermoedelijk aan.

Lees meer

04 nov 2025 12:32
Paul,

Ik ben inmiddels tot de volgende conclusie gekomen:
1) Aldfaer stamboom gestart
2) Het duurt even, maar iedere keer dat Aldfaer gestart wordt komt na enige secondes deze foutmelding gevolgd door het lege update venster
3) Volgens mij is de oorzaak dat Windows 10 op deze PC Aldfaer de update Aldfaer 11 naar  12 blokkeert
4) Het gevolg is dat ik op deze PC geen update naar versie 12 kan maken en dus geen versie 12 bestand kan openen of als zodanig wegschrijven
5) Als ik in de Windows instellingen de controle op "lichte" mogelijke virus uitschakel krijg ik die meldingen niet meer, mogelijk dat ik moet wachten tot morgen

Lees meer

04 nov 2025 18:16
Hallo Ruud ik krijg hetzelfde probleem , 
bij opstarten Aldfaer  RichEdit line insertion error,  mijn stambbom wordt weldegelijk geopend op de laatst bewerkte persoonskaart.
wanneer ik in het errorvenster  OK duw krijg ik het lege automatische update venster,  en ongeacht of ik installeer of annuleer druk gebeurd er niets.
verder werkt Aldfaer normaal

mijn versie van Aldfaer is 12.0  en    alle invoeg toepassinge/rapporten  zijn geupdated

ik durf niet zeggen of het niet updaten van versie 11->12 aan de basis ligt van RichEdit line Insertion error    

Lees meer

04 nov 2025 18:28
Derek,
Om zeker te zijn, heb je een default installatie ?
Ruud

Lees meer

06 nov 2025 16:12
Wat bedoel je precies Rudd met default installatie? 
ik gebruik Aldfaer 12.0 daarvoor 11.0 en daarvoor 10.0 , de laatste keer heb ik geen update van 11-> 12 gedaan maar een nieuwe installatie van 12.0 
ik heb altijd alle rapportages en en invoegstoepassing actueel gehouden dus die zijn op de laatste niveau 

wel onderliggend platform ik gebruik is daarbij niet belangrijk , de error komt uit Aldfaer 

Lees meer

07 nov 2025 20:06 - 07 nov 2025 20:08
Default:
Prog in C:\Aldfaer
de rest in

De reden dat ik dat vraag is om zeker te zijn dat dit ook in de default instakkatie kan voorkomen
Laatst bewerkt 07 nov 2025 20:08 door Ruud de Ruiter. Reden: reden vraag

Lees meer

08 nov 2025 10:30
ja de locatie van die directories is standaard , ik heb niets veranderd aan de defaults op dat vlak , op de PCś waar ik die RiechEdit line insertion error heb 

Lees meer

08 nov 2025 11:19
Ruud, Derek,

Kunnen jullie het volgende nagaan. Ga naar Help -> Versiebeheer Aldfaer... Aan de linkerkant zie je Onderdelen staan. Controleer bij elk van de daar genoemde onderdelen of links onder bij Geïnstalleerd hetzelfde staat als bij Nieuwste versie.
Doe ditzelfde voor alle onderdelen bij Help -> Versiebeheer invoegtoepassingen... Laat me weten of Geïnstalleerd en Nieuwste versie altijd overeenkomt of dat er verschillen zijn.

Paul

Lees meer

09 nov 2025 13:38
Hallo paul, 
sorry dat ik niet sneller kon testen. 

bij Help -> Versiebeheer invoegtoepassingen... was er een verschil tussen  Geïnstalleerd en Nieuwste versie voor bonus rapporten 
Geïnstalleerd was 12.1 en nieuwste 12.2 , hoewel ik alles in 
Ik heb deze bijgewerkt  vanuit   Help -> Versiebeheer invoegtoepassingen en opnieuw Aldfaer opgestart,  de RichEditline insertion error komt nu niet meer voor.  

Lees meer

09 nov 2025 19:40
Ter info
Ik heb de resultaten en afbeeldingen direct naar Paul gestuurd. Ik houd de gebruikers op de hoogte.

Gemaakt door Kunena