Foutmelding

Lees meer

Foutmelding

23 okt 2025 21:36
Na importeren van Gedcom(v7) bestand in versie 12 krijg ik de melding "Could not load image. invalid format"
Het programma sluit als ik op OK druk.
De foutmelding komt steeds terug als ik Aldfaer op nieuw probeer te starten en blokkeert alles.
??????

Lees meer

Re: Foutmelding

24 okt 2025 11:17 - 24 okt 2025 11:29
Uit eerdere berichten van u betreffende uw eigen ontwikkeling van een gedcom 7 bestand denk ik dat u toch nog ergens een fout heeft staan.

U zegt 'Na  importeren ....."  maar ik vermoed dat het tijdens het importeren fout gaat en wel over hetzelfde punt hoe je een OBJ  afhandelt. Paul heeft daarvoor al een suggestie gedaan.
Als middel beveel ik aan om een lege stamboom aan te maken en daarin 1 persoon te creëren en fotomateriaaal van alle bestandsformatten die u gebruikt aan deze persoon te koppelen en dan door Aldfaer een gedcom 7.0 te laten maken. Voor het vergelijk.

Als Aldfaer nu bij opstarten blokkeert dan zou u C:\Aldfaer\Aldfaer.ini  en C:\ Aldfaer\Aldfaer.iniprogram kunnen verwijderen als Aldfaer gesloten is. Bij herstart moet u eventueel afwijkende instellingen herstellen.

Let dan ook op of u wel bestanden gebruikt waarvan de extensie klopt met de eigenschappen van dat bestand.
Laatst bewerkt 24 okt 2025 11:29 door Han Kortekaas.

Lees meer

Re: Foutmelding

24 okt 2025 14:53
Dank voor je reactie.. Het was inderdaad tijdens inporteren en niet na importeren.
Na verwijderen van de ini files start Aldfaer weer.
Hetzelfde Gedcom bestand (zonder wijzigingen) opnieuw geïmporteerd en werkt nu zoals verwacht. Dus niet duidelijk waarom het fout ging.
Met de obje /_obje instructies heb ik geen problemen meer. Ik had eerst alles op obje gezet maar later bleek dat met _obje de aktes in de juiste tab terecht komen.
Nogmaals dank.

Gemaakt door Kunena